onsdag 8 maj 2024

Gillar människor mer än partier....

Således hemma... Det blev mycket. Kampanjer m. Dörrknackningar/lappning av brevlådor nu fyra dagar i rad. Måndag kväll 70- årskalas. Tisdag, diverse möten och trevligt dörrknack på Väster. En del av det enl ovan. Visade sig att jag "kände" 80% av de jag knackade på. 

Vet knappt vilken dag det är. Fortfarande yr, men får träffa en distriktssköterska på måndag. Fin dag. Idag. Var på regionfullmäktige som "sosse". Trevligt gruppmöte med s innan mötet. Tror "dessvärre" att detta styre kommer att fortsätta under lång tid. Och att det kommer att lyckas. Känns konstigt, men....blir nog bra. Efter detta mötet på stan. Satt och hängde med v. Trevligt folk. Och lyssnade på Paula B,  lib som var i stan. Dock bara några få lib, tre v och jag som stannde upp. Och lite personskydd. Jag var där för att visa respekt för hårt arbetande politiker.

Nu kan jag inte detta. Men vore jag personskydd skulle jag ha mjukisbyxor och nån sliten ryggssäck. O lite orakad. Men de kanske finns.

Åkte och lappade brevlådor. Nu hemma. Precis. Missade väl nåt möte till. 

Nu tvätta och städa lite. Hämta hustrun på tåget i kväll. Slötitta på Växjö DFF. Packa. Åker på Öland Cab Tour i morgon bitti. Hemma till lördag. Kampanja på stan. Går aldrig Pride, men stöttar de som gör det. 

Och blir, sedan 20 år tillbaka, allt mer kritisk mot staten Israel. Och i dessa tider, måste man tillägga, inte mot judar eller judendomen. Å andra sidan. Också rätt.  Knäppt att Sverige valt att lägga mello i just Malmö. Sverige har importerat antisemitism säger Måwe. Rätt. 

Man måste hållla flera tankar i huvudet samtidigt. 



Hur var livet utan IKEA kassar? I min värld viktigare än internet. 

Rubriken. Politik är en passion fortfarande. Vissa dagar. Men i allt väsentligt. Gillar mer politiker än partier. Och inser att de speglar befolkningen mer än vad man forskat på. Olika sorts begåvningar. I alla partier. Det som har hänt är dock att politiken inte längre kan kontrollera ökningen av den adminsistrativa överbyggnaden. De sitter i samma lokaler. Fikar tillsammans.... Långt ifrån vårdbiträden och lärare......Lättare att skära på de som sitter längre bort. 

Bo Frank

20240508