lördag 10 september 2022

Rörd till tårar

 https://www.paulmccartney.com/news/paul-on-queen-elizabeth-ii Personligt berörd över drottningens bortgång. Man ser en god monarks betydelse i en oroväckande värld med fler diktaturer och global uppvärming. Monarkin är dett kitt som förenar ett folk. 

Personligt inlägg som vanligt med fel och brister. 

Kan länken öppnas?

Nästan slut på denna valrörlse. Inte min sista. Varit med sedan valet 1970. 

Just hemma från fotboll då Växjö DFF vann med 6 -0. I teorin uppflyttning igen. M - kampanj där som överallt. 

Vårt sedvanliga tårtkalas på Storgatan. 50 moderater på plats. Och 50 tårtor.  Gått som vanligt o hälsat på ALLA partier på Storgatan. 





Sång och musik. Bara Sofia gömd...




Vårt nu så inte hemliga vapen. Mitt fel om det inte lyckas.....Vi räknar med att i princip finnas utanför alla vallokaler i kommunen och dela ut valsedlar. Har aldrig haft så många att tacka för så mycket i någon valrörelse sedan 1970. Innan vet jag inte. 

Hur leds vi. Har ännu inte fattat hur allt funkar. Alla täcker upp för alla.  Lite av den osynliga handen från 1776. The wealth of nations. 

Anna chef, René valledare, gruppledarna Pernilla och Ulf. Och ordningsmannen Roland som ordf för Växjökretsen. 


Och så alla vi som jobbar och sliter. 

Och jag önskar alla seriösa partier framgång i Växjö. Och jag räknar dem till 8. 


Bo Frank

20220910