söndag 10 april 2022

Är det skillnad på flyktingar och flyktingar?

 Självfallet. Liksom på alla individer. Tror att 80% av alla medborgare tycker det samma. Dagens flyktingar från Ukraina skiljer sig från alla unga män av obestämbar ålder som kommit från olika delar av världen. Tror alla fattar. 

Skriver söndag. Palmsöndagen. Tror att många med mig inte hittat tillbaka till kyrkan efter pandemin. Av olika skäl. 

Fredagskvällen magisk. Konsert med Musica Vitae. Och virtuosen Benjamin Schmid. Panini och en del annat. Kanske den bästa konserten jag någonsin sett med denna magnifika kammarorkester. Fullsatt Nygatan. 

Lördag. M på stan. Som vanligt. Välbesökt. Hann inte till Växjö DFF som klarade sig bra utan mig. Gäster på kvällen. 

Söndag. Ensampromenad runt sjön tidigt. Såg Öster förlora. Och Oskarshamn förlora. Och veckomässig vädring av sängkläder. Blivit lite kass i magen. Det går väl över. 

Drog ut en bok från bokhyllan och ett vykort trillade ut. Poststämplat 2003. Okänd avsändare. Med text om att något med Linné är fel med den nya gentekniken.....Skulle dock gärna gå klädd så dagligdags. Tror att det var något jippo på Bibblan där jag skulle göra nåt....




 

Och mitt hår ser väl nästan ut så nu. 

Delar av orkestern. Och BS. 


Nu stilla veckan. Diverse möten hoppas jag i morgon. Och sen blir det Påsk. Med allt vad det kan innebära. Hoppas bara att få en lugn stund för att läsa om ännu en gång Strindbergs Påsk. Passionsspel i tre eller fyra akter tror jag. Eller kammarspel? Har också glömt om det var i Påsk eller I ett drömspel som Strindberg myntade: Allt går igen, allt. Men det är lika sant oavsett.


Bo Frank

20220410