lördag 1 januari 2022

Gott Nytt - Happy face

 Jodå. Bra slut och bra början på det nya året. Zoom möten/hälsningar. För dålig smak för den fina skumpan vid tolvslaget. Grevinnan och betjänten blir bara bättre och bättre. Vi såg om den bästa konsertfilmen vi någonsin sett. Concert for George. Splendid isolation. Labyrint att hitta provtagningsställen. Första bästa var Ängelholm på tisdag. Växjö första bokbara tiden 7 jan. Konstigt att media inte skriver om detta. Förmodligen en mild släng av Covid för mig oxå. Men måste få det bekräftat. Långsam promenad längs havet. Jagat Covidinfo på nätet större delen av dagen. Men ingen självömkan. När man ser hur världen ser ut. Följer alla regler i vår bubbla. 

Har lyxig allinclusivecoronacelibat. Med mexikanska solen som snörvlar och hostar. Vågar inte tänka på vad som hänt om vi inte haft tre sprutor. Oliver har rätt. Borde vara medborgerlig plikt att skydda sig.

 Får mat levererad av kända välgörare som vill vara anonyma utanför dörren. Och uppskattar hur bra vi egentligen har det. Tänder dussintals levande ljus. Och vill nästan stänga ute världen. P1 på hela dagen i alla fall. Och trevliga röster i radio Kronoberg när andan faller på. 

Frukosttallrik utanför dörren idag. Pannkaka? Lite sylt, färska blåbär och hallon. Bättre man man inte ha det. Skäms nästan för hur bra vi har det. 

Å andra sidan. Har gjort mitt. Mobilen påslagen under huvudkudden 25 år i sträck och svarat på alla mail samma dag, året om, alla dagar. Skulle dock inte klara mitt gamla "jobb" med den press som är idag. 

Kommer att ställa upp för att fortsätta mitt nuvarande uppdrag t o m 2024. Gör det rätt bra än så länge. Men min kanske bästa egenskap är att inser när man skall kliva av. Vill dock gärna sitta i fullmäktige så länge det går. 



Så. Allt det bästa till alla följare av mig. 


Bo Frank

20220101