torsdag 28 november 2019

Skumma företag i Växjö PS stoppa privatiseringen

Läser listan över personer som tjänar mest i Växjö. Ofattbart att inte lokala media gräver mera i hur vissa tjänat sina pengar. Har av personliga skäl inte ork att ta tag i detta nu. Men har tipsat Fredrik S på Expressen. Denne Växjö/Alvestason har redan passerat Leif GW. Smp borde göra porträtt av honom. Men det går inte, eftersom jag just nu föreslagit det...

Blir allt mer kritisk till hur offentlig sektor ( vi medborgare/skattebetalare)  låter företag utan vandel bedriva s k välfärdstjänster. Media är delvis blockade för att  skriva för det handlar om personer som har " fel etnicitet" .

F ö jäkla dålig vecka på det personliga planet,

Var på  dock på Regionfullmäktige igår, stiftsfullmäktige idag.

Henrietta Serrate ( s ) kan bli lika kaxig och bra som jag var när jag var som bäst.  Roland Gustbée ( m ) en klippa som är påläst.

Stiftsfullmäktige idag. Till skillnad ifrån andra fullmäktigeförsamlingar har den s k professionen initiativet. Kanske trots allt bäst så, även om det är emot mina principer, om jag nu har några kvar.

Åker mellan sjuk mor, uppdrag och annat. Snabbvisit i Lund/Torekov fredag lördag. Barnbarnpassning. Mycket passning nu.

Läser dock Paul McCartneys hemsida varje dag i detta kaos. Nys skivor, nya konserter läggs ut varje dag. Nu i Europa. Frankrike, Italien, Spanien, Holland, Belgien.... Åker på vad som helst som är närmre.....


Hustrun redan åkt till Skåne. Tröstar mig i kväll, ensam, med Överbefälhavararens hemlighet ( den enda Ranelid jag inte läst) kalvlever och skvättar av årets Beaujolais Nouveau. Alla var bra i år!!!
Märkte det. Slutsålda. Jag beställde de sista..

PS Ser på TV att regeringen/c vill fortsätta privatiseringen av AF. Fler skumraskföretag/etniska företag. Det räcker nu! Stoppa privatiseringarna.... DS

Bo Frank
Växjö 20191128