måndag 23 september 2019

Jorden brinner - f ö anser jag att Växjö behöver ett scenkonsthus

Greta. Ja, hon säger vad jag tycker. Samtidigt som m vill ha sänka bensinpriser mot bättre vetande,  av populistiska skäl. Bättre att sänka inkomstskatten. Sen kan jag tänka. Jag är medianarkoman. Inte ett enda reportage om vem som betalar Greta&Co utgifter.

M har rätt om brottsligheten. Bra att inte göra upp med s har kvar sin flumpolitik, uppbunden av samarbetspartier.

M har f ö rätt i det mesta för utom att det behövs mer än kärnkraft för att minska den globala uppvärmningen. Gillar också att m vill skära i u-hjälpen till korrupta projekt. Detta anslag kan inte vara det enda anslag av allt i statens budget som automatiskt räknas upp.

Begränsar mig själv i tyckandet för att inte ställa till det för Blågröna Växjö och Anna Tenje. Men jäklar vad jag och hustrun tycker. Tur att vi inte är avlyssnade...

Vad har hänt sedan senaste inlägget?

Fint studiebesök i torsdags hos IST. Rörande att höra Björn Sundeby berätta om sin bok om Rwanda. Många var där. Köp boken..

Jo. Jag skäms. Är halvtidspensionär. Vad f n är det? Det innebär att jag gör ca 20 timmar i veckan på politiska uppdrag. Olika uppdrag i kommun och region. Och ett antal timmar på ideellt arbete. Luthersk dåligt samvete för att ha tid till det som vi tycker om. Har dock haft 30 år med 70 timmars arbetsvecka....

När jag var 20 var den som var 65 på randen till graven. Lever och brottas med den världsbilden.

Fredag. Teaterpjäs mitt på dagen. Och ett glas rött på Regionteatern med hustrun. Hissvägraren. Olof Bergström. En av Sveriges främsta skådisar. Varför drog han inte till Stockholm för 40 år sedan!? En av de bästa pjäser jag sett!

Mamma hos oss på kräftkalas på kvällen.

Lördag. Greta ursäktar inte. Cabutflykt till Öland. Vattnet avstängt i lägenheten. Gick en mil i Borgholm innan lunch. Fem km i Haga park på em med min syster. Grillade hemma. Sent på lördag kväll.

Söndag. Promenad runt sjöarna. Med mamma på lunch på Araby värdshus. Inte så lätt för mamma.
På konserthuset. Föreställning  Balladen om Nygatan 8. Cornelis Vreeswijk. Lysande. En av de bästa föreställningarna någonsin. Utsålt konserthus. Therese Willstedt vet hur man drar publik. Regionteatern behöver ett nytt hus. Som funkar. Nytt lasarett sägs vara bra för att rekrytera personal. Själen dör utan kultur...Och är felräkningspengar jämfört med ett sjukhus...

Idag. Diverse möten. Såg så Växjö DFF live. Kallt. Backlinjen som Lakers och Öster. Läcker som ett såll.

Så. Kass bilder. Lite charmigt.



Hissvägraren. OB Sveriges bästa skådis? Kanske.


Min nya tillvaro. de Lux. Ja, jag är en gubbe. Min fru, 37, är dock ingen tant!


Äter kräftor och dricker Hallands fläder med mamma och hustru.

Som Stonehenge. Nåt som alltid funnits...

Lilla mexsolen i söndags morse....

Från Cornelis...

Mera....


Från matchen i kväll. Kass försvar? Man skall inte släppa in 5 mål mot ett bottenlag...

Kul att se denna begåvning. Nya Martha. ( Inte min fru ) Violah Nambi. Signe Holt fortsätter att imponera.

Jaha. I morgon. Delegation från USA. Kvällsmöte med föreningen Norden. Onsdag. Regionfullmäktige. Torsdag. Stiftsfullmäktige och mottagning av Täby kommun. Fredag. Utrikes resa på en vecka med lilla frun...



Bo Frank

Växjö 20190923