fredag 3 maj 2019

Grosse Freiheit - lib&sd=sant?

Så har i vart fall Lokalbladet hakat på mitt inlägg om ev ny moské i Växjö. Har bara resonerat utifrån mitt blogginlägg. Lång intervju idag. Blir i princip alltid korrekt återgiven av media, även om rubriksättare gärna vill göra sitt....

Dörrknack igår. M har vassaste kampanjen inför EU-valet men inte den valstuga som vinner arkitekturpris.

Går i princip runt sjön om jag kan nån gång per dag.



För att vara jag. Fin bild, snart ett år sedan resterande figurer försvann. Kommunens kvarnar mal ibland långsamt som en krabba som kryper baklänges. Inte åtgärdat ännu.

Gick tidigt idag. Alltid så trevliga människor man möter.





Läser om Elisabeth Svantesson. En av mina favoriter, den som arbetar hårdast i Riksdagen!?
Fel eller inte, det blir fel om man gör det som man har rätt till men om man framstår som girig. Riksdagen borde ha ett opartiskt system som säger. Rätt eller fel. Det har man inte idag. Har förtroende för ES.
En arbetsmyra och så bra.



Hustrun blivit dålig.... För första gången hemma från jobbet på åratal.

Lunch med kommunens "höghastighetstågansvarig ". Vi träffar Riksrevisionen nästa vecka. Jag har bett om möte.

På Domkyrkocentrum.
Em,   Beatlesföredrag på 90 min för SPF i Tingsryd. Härliga människor.  Skulle gärna komma till en moské och prata Beatles också.

Kd först ut med fin valstuga, sedan mp. Grattis.

Prenumererar på mycket.

Prinsen fyller 40 i maj. Förefaller vara like trevlig som sin hustru. Älskar att läsa Rojalisten. Monarkin är kittet som håller ihop vår land, som står över marknad, religioner och partier. Vill leva i en monarki. Kanske Danmark.

Lugn kväll hemma. Vårdar lilla frun. Kampanj hela dagen i morgon.

Mixtrar lite varje dag på kylskåpet.



Frida, Paul McCartney - foto av Linda - Frida, Gatan där Beatles bodde i ett år i Hamburg, biljetter till Dödsdansen och vackra hustrun.

Nästa vecka drar jag till Genua, inbjuden av Liguriens region för att prata hållbarhet, klimat och miljö.

PS Mannen som lovade sina barn att inte samarbeta med sd och valde s framför m, åker nu med sd på gemensam valkampanj. Förunderliga äro Herrens vägar. DS

Trevlig helg

Bo Frank
Växjö 20190503