torsdag 9 augusti 2018

En månad kvar..... tävling - en trisslott att vinna

Ikväll samlas kanske 75 personer på peppning och trädgårdsfest i Annas trädgård. Innan dess dörrknackning. Kan dessvärre ej gå eftersom jag måste vara borgmästare och ha stor middag ikväll för den årets svensk-amerikan nr 58, Bruce Karstedt. Bara att knalla dit. Monica Sandberg har förberett allt i vanlig ordning, vad jag skall säga, när och hur. Säger det igen. Monica är en av två personer som jag aldrig argumenterar emot. Jag bara tar regi. Känns ovant att behöva kränga på sig kostym och borgmästarekedja.

Igår. Kampanj. En trisslott att vinna. Till den som är först! Vem är denna i Österrike välkända kulturpersonlighet, bördig från Växjö?


Igår. Liten informell after work.

Idag. Gick runt sjöarna 05.30. Till jobbet. Hämtade ut en ny miljöbil. Har haft bara miljöbilar sedan man införde en miljöbilsdefinition. Nu än gräddvit hybrid. Eller Pearl White. Man märker också hur vissa försäljare är skickligare än andra. Min försäljare träffade jag aldrig fysiskt. Och han såg aldrig bilen han bytte in. Skall väl skryta mer om bilen framöver.

Funderade på bilar. Visst skulle man vilja ha en Masarati eller åtminstone en Alfa Romeo!? Har haft fem Peugeot, två Volvo, två Citroen, en Ford, en Saab, en Nissan. De bästa var Amazonen, Cittrorna och Saaben. Men kanske nya bilen bäst. Första med automatlåda. Avspänd körstil.

Körde direkt till Åseda marknad. En liten bild på glada moderater. Utan att skryta, det behöver jag inte, så är jag lika välkänd i Åseda som i Växjö. En och annan ville ha mig som kommunalråd i Åseda.



I Uppvidinge har vi skola och kultur som nr 1. Anders Käll och Margareta Schlee. Bra företrädare.

Tillbaka till Växjö. Gick mig trött på att dela ut lappat på Hovshaga. Nu en kall öl och stryka skjorta för kvällen. 100 dagar kvar till valet.


Säger det för femtioelfte gången. Mitt bästa beslut i politiken. Att gå på topp och släppa fram den som blev ännu bättre. Och det märks. Nya kvastar sopar bäst. De nästa fyra åren kan Anna bli Sveriges starkaste KSO. Och vi vet. Anna säger tvärnej till att bli minister. Men jag och Oliver kanske står till förfogande. Som minister. Nja, inte jag. Oliver skulle bli den bästa arbetsmarknadsministern Sverige har haft!!!


I morgon. Beatlesföredrag hos SPF i Rottne! Och en massa kampanjande.


En ganska lycklig Bo Frank

Växjö 20180809