fredag 24 april 2015

GULD och Beatles!

Spännande dag igår. Medverkade på konferensen. Bra stämning och bra organiserat. När styrelsen på elva personer skulle väljas fick Växjö flest röster. Åsa KB och jag gjorde en lysande presentation med lite show över det hela.
Galamiddag i Beach Ballroom. En magnifik rotunda vid stranden. Från 30-talet. Bord för kanske 400 ätande, stort dansgolv och en jättelik scen. Kände genast att det var något magiskt över det hela. Jag kände något. Och visst. Beatles hade spelat där 1963. De gjorde sammanlagt 19 konserter i Skottland. Satt vid honnörsbordet med skotska värdar. De tog mig upp på en annan våning så jag fick se alla Beatlesfoton från den kvällen. Taxichaffisen som körde mig hem berättade att han varit där!!!

Otroligt god middag. Säckpiporkester. Och så band som spelade skotska danser. Under middagens början smsade hustrun att allt var klart. Rätt deppig när det stod 0-2. Men det sker under. Kände guldvittring redan efter första matchen i Skellefteå. Karskrona var först med att skicka grattismejl.

Firade både de ena och det andra halva natten. Synd att man inte är hemma i kväll. Och kan fira Lakers. Kommer först framåt morgonkröken. Då stämma med m och så bröllop.

Nu iväg till konferensen. Nästan alla vill fråga om Växjö och Växjös miljöarbete i pauserna. Och Växjödelegationen är flitigt uppvaktad. Nästa styrelsemöte är i Bryssel på midsommarafton!! Åsa är en ängel som uppoffrar sig och representerar Växjö då.
Idag skall jag inte medverka. Så jag hinner småfixa och läsa lite under konferensen. Hade gärna deltagit i helgens exkursioner, men man hinner inte allt.

Bo Frank

Aberdeen 20150424