lördag 18 maj 2024

Borta ett tag - var ung och lovande - och såg något bättre ut....

 Det är besynnerligt vad sol och värme gör för fysik och psyke. Går fortfarande med lätt yrsel och lite tinnitus eller nåt i vänster öra. Har fått några remisser, men får nu sluta springa på vårdcentralen. I så fall blir väl näsa remiss till SSS. 

Fick av outgrundlig anledning en bild från förra valrörelsen från Anna Tenje igår. AT lever upp, liksom jag, när det är kampanj och valrörelse. Det är mitt element. 



Man blir inte yngre. Igår. Hustrun förlupet hemmet för att ta hand om barnbarn. En del kampanjande enligt förra inlägget. Hann se andra halvlek av den besynnerliga Östermatchen. Varför är detta lag så uppsnackat varje år?

Fastnade sen i diverse Beatles på nätet. Och konstaterade att den s k sd-skandalen delvis är en fjäder som blev till en höna.  Sd går stärkta ur detta. 

Mitt sömnbehov tycks bli mindre och mindre efterhand som antalet ljusa timmar ökar. Gick runt sjön ensam vid sjutíden idag på morgonen. Småfixar hemma och stryker. Skall till Kosovo för ett kommunalt partnerskap nästa vecka och åker i morgon. 

Kampanj på stan på lunchen. På en fika i em. Och ett antal moderater träffas för att sätta upp affischer ikväll. Detta är lagreglerat. Men alla annan affischering i vårt samhälle är oreglerad och leder ej till tillrättavisning. Demokrati är jobbigt för våra myndigheter. 

Konstrarar efter tre veckor på stan. M har flest aktiviteter. 

Det mesta är på Arkivcentrum, 50 pärmar eller så. Men hittade detta i en låda. 

Måste vara från 1994. Vår utrikesminister Margareta af Ugglas och jag själv. I samband med folkomröstningen om EU. Jäkla stiligt par. På vår första EU-valsedel var jag, tror jag, två platser ifrån att bli invald....... Stod väl på topp då, och sen gick det utför....... blev bara kommunalråd/KSO/KFO i 30 år eller så. Men då hade jag redan varit orförande i kommunstyrelsen i tre år. Fattar inte hur allt gick ihop. Med små barn, hustru i politiken på heltid, alla resor, ständiga fester hemma och allt och allt. Hade inte gått utan mina föräldrar.......

Nu är nu. 

Bo Frank
20240518