måndag 30 januari 2023

Bo Frank 20130130 Chess om demokratin

 Var så nära en älg när jag körde upp till Växjö idag. Min räddning var nog att jag följde hastighetsbegräsningen. Detta rationella beslut hade att göra med att jag nästan bara tankar i Växjö. Och jag hade tre mil till godo i Växjö. Har ej dessuntom sett en trafikpolis på kanske tre år. Och fick  då en bot på den sträckan.  Inte polisens fel. 

Upplever att demokratin har en uppförsbacke i vårt land och Växjö. Media piskar nästan upp en hatstämning mot politiker som gör sitt bästa i ett trögt, demokratiskt styre där egennyttan går före allmännyttan. Skulle aldrig som länets mest erfarna politiker klara det uppdrag som t ex Ida Eriksson har som ordf sjukvårdsstyrelsen i Kronoberg. Den som är beläst ser att det ser likadant ut i hela landet oavsett styre. Media struntar i produktivitet och egennyttans aktörer som alltid vinner mot politiken. 

Och en av aktörerna i Växjö som s k facklig företrädare är aktiv s. Tiger media om. 

Bäst att fly till det som varit och till en bubbla. Räknar ner varje timme till hustrun är hemma från Mexico. Med en kalander 2023. Säljs i varenda gathörn för 25 kronor eller så. Och jag blev aldrig någon musiker.

Dåligt anlag, för otålig och kass. Men hör vartenda missljud från band eller t ex  en stråkensemble. 


Sista framträdandet,  på taket på Abbey Road. 


Och så han som aldrig blev något. Mer än grånad i förtid.




Bo Frank

20230130