torsdag 17 februari 2022

Vinn en trisslott! PS Tävlingen avgjord DS

Halvseg vecka.  Men många spännande möten. Ett mycket trevligt fullmäktige i tisdags. Gäller att hitta på någon överraskning oxå till nästa fullmäktige. Vi har bra företrädare för samtliga registrerade partier. Hoppas att det skall bestå efter valet 2022.

Lätt att bli nostalgisk. Kommer med åldern. Bad om en bild på en av moderaternas mest tongivande företrädare. 

Den som först mejlar rätt svar på vem denna man är får en trisslott av mig. Det är inte jag, även om det var ungefär jag såg ut när jag blev aktiv i kommunalpolitiken 1974. 




Läste för en vecka sedan eller så om att antalet ringningar till SOS har ökat med 20% sedan 2015. Bortförklaras av s k förståsigpåare med allmän oro. Trams. Ingen våga berätta varför. Det finns personer som hotar de som svarar och tycker att ambulans är billigare än taxi. 

PS En kvinna som hörde av sig till mig, ej medlem men förhoppningsvis sympatisör. Det var givetvis René Jaramillo som var på bild. Dock ej lika presidentlik som idag.... DS

Bo Frank

20220217