fredag 17 juli 2020

Den röda Ferrarin

Ingen blev mer förvånad än jag då SmP ringde mig om detta. Ingen aning om vem som tog fotot och det lär väl inte SmP heller avslöja.

Det som inte framgår av en annars korrekt rapportering i media är hur hotfullt detta var. Bilen fortsatte trots mina protester mot mig och stannade en meter framför mig. Av det enkla skälet att det bildats en kö av bilar bakom mig.

Har ingenting emot att media namnger personen, hans CV och vad hans eventuella etablering i Växjö handlar om. Skall jag be om ursäkt för att jag står på mig för det som är rätt och riktigt? Nej. Har även stoppat en och annan rostig Skoda. Men de dyra bilarna är i majoritet. Det säger en del om vad dessa förare anser om sig själva och deras plats på jorden.

Det handlar inte om klass men väl om vem man tror att man är.

Ingen ser den som felparkerar. Ändå böter. Många som ser ett värre brott att köra mot enkelriktat. Ingen åtgärd.

Bo Frank
Växjö 20200717