onsdag 18 december 2019

Ny rubrik o tillägg...

Tiden går snabbt. På lördag går vi mot ljusare tider. Om en vecka är det juldagen. Dagliga besök hos mamma på ett boende. Var i helgen på diverse mingel och bjudningar. Fin julmarknad på Bergkvara som vanligt. Ogillar annars julmarknader och framför allt julklappar. Och frosseri. Krönte Lucia, Lisa Staaff, hos Växjö Ridklubb i Araby. Funderar på att ta upp ridningen igen efter 35 år eller så. Besökte tre olika s k särskilda boenden i måndags. Men Ulf Hedin, Katarina Brännström, Catharina Winberg och René Jaramillo. Mycket lärorikt. Funderar på om det är bra eller ej att hyreskontraktet är skilt från vården!?
Igår sista kommunfullmäktige för året. Bra stämning som vanligt.

Oerhört starkt bifall från kända och okända för detta om kyrka och politik.

Så fick vi veta det många vetat länge. Att Brå är mera av propagandainstitut än forskningsinstitut som dessutom gett kriminologi ett vanrykte.

Sossarna gör bort sig på löpande band - stänger ute sd från allt. Nu får de inte vara med att diskutera de s k höghastighastighetstågen. ( Ett projekt som miljömässigt och ekonomiskt är helt fel ) Varje gång s utestänger sd från nåt kommer en del medborgare av ren ilska sympatisera med sd.

Sossarna är så desperata så att de nu också använder överlevare från koncentrationsläger för att försöka brunsmeta moderaterna. I samma klass som Trump och hans gelikar.

Hör på radio idag på morgonen, när jag gick runt sjön i blåsten, att väktare i Trollhättan vägrar arbeta tills dess att kommunen garanterar deras säkerhet!!! Ursäkta, skulle det inte vara tvärtom? Och finns det inga poliser i Trollhättan? Man tar sig för pannan.

Klimatmötet i Madrid en katastrof. Återkommer till detta.

Idag skall jag bl a ta emot en grupp kineser som vill lära sig lite om kommunal demokrati. Första gången en grupp kineser valt detta ämne.

Kommer att tänka på en av alla Reagans Rysslandjokes som finns på nätet. En amerikansk, en polskt och en rysk hund träffar. Det amerikanske hunden får frågan hur han får tag på mat. Jag skäller lite så får jag lite kött. Vad är kött, säger den polske hunden. Hur gör man när man skäller, frågar den ryske hunden.....

Fin älg från Bergkvara.
F







Denna bild. Blev avtackad igår för året som gått av mina presidiekollegor, Cheryl Jones Fur mp och Emelie Öberg s. 

PS Besynnerligt. Kineserna. Vad ville de? Till Stockholm igår, Växjö några timmar idag. Tillbaka till Kina i morgon!? Anledningen till att jag lägger upp detta är att de önskade få info från Växjö om lokal demokrati/förvaltning, företagsutveckling och miljö. Sa att de hade mycket att lära. Wivi Simic är en fena på att ta emot och organisera alla utländska studiebesök. Och gör det så bra. 
Kan vara naiv. Men sätter en ära i att göra mitt bästa för att marknadsföra Växjö. Och gör det f r b bra!!!

Lycklig också över JAS-julgranen över Växjö. Mitt dåliga foto och Wivis bättre. Samma himmel!?
Våra kinesiska gäster.... En timme i Växjö o så tillbaka till Stockholm.
DS
Mina JAS över mitt hustak. 


Wivis JAS. Samma himmel!?


Värdarna och besökarna. 




Växjö 20191218