onsdag 24 juli 2019

Boris Johnsson på Öland igen

Hemma någon dag. Runt sjöarna varje morgon. Detta är inte Amazonas, detta är  utanför lagunen vid Växjösjön.

Ibland har man tur att se en av Sveriges främsta vattenexperter, Andreas Hedrén, på spaning. Medarbetare på kommunen, Europas Grönaste stad.

Bra insändare i SmP om Evedal.

Såg SmP idag på morgonen. I en brevlåda i Borgholm. Var hos goda vänner på middag, cykelturer och övernattning. Utsökt tillställning.

Bo&Boris!? Ledare i SmP. Glad att bli omnämnd.

Helt OK för min del att bli jämförd med gossen Ruda. Kommunalråd vet hur man får saker och ting gjorda!! Se bara på Göran Persson som var bra,  till skillnad från Reinfeldt! Även om BJ läst hyllmeter med Shakespeare mer än vad jag gjort, anser jag honom lite ytlig. Disraeli är fortfarande min favorit. Och BJ kanske i den bästa av alla världar kan övertyga hemske Trump om klimatkrisen. Om inte nu, så då, lär det välla in klimatflyktingar i USA.

Reagan och Thatcher räddade världen från kommunism. Vem skall rädda jorden från kollaps/uppvärmning? Och sätta stopp för islamiseringen av vårt land?


Slottet över hamnen i underbara Borgholm. Bo där? Hustrun vägrar än så länge att överväga flytt!?

Underbar kombination. Damen i familjen på Öland, som bor i Växjö, hade gjort denna bild efter kudden. Så vackert.



Tillbaka i Växjö från Ölandstur nr 2. Ett tag. Snart kommer Ölandstur nr 3 denna sommar. Men Gud bevare mig från alla sönderexploaterade Solsidan på Öland. Går att tolka som man vill.

Bo Frank
Växjö 20190724