onsdag 16 januari 2019

Fiffel och båg - heja vänsterpartiet - varning Växjö PS

Idag. C och Lib sa nej till en alliansregering med passivt stöd från sd. Idag säger man att man stödjer en s/mp regering med aktivt stöd från f d kommunistpartiet som dessutom har en hemlig överenskommelse med s! En skriftlig sådan. Var och en får dra sina egna slutsatser av detta. Vänsterpartiet har helt oantastligt utnyttjat situationen väl.


Många har i debatten hävdat att man skall undvika nyval för att det kostar 450 miljoner kronor. Men den argumentationen är alla val onödiga. Bara de årliga kostnaderna för tolkverksamheten p g a en hög invandring ligger på miljardbelopp varje år om man räknar om Växjös kostnader till nationell nivå. Vilka media har rapporterat om detta? Inga! Varför?

Igår. Vanlig dag. Möten. Lunch med mamma på Statt. Gick i snålblåsten runt sjön. Kom hem rejält förkyld. Kanske inget samband. Har bara väntat på detta efter att inte varit förkyld på ett år. Tar rejäla shots. Oftast med morot, grape och ingefära. (  Ikväll med Tequila i. )
Hade tillsammans med Anna Tenje en finmiddag på PM för en internationell delegation som gästar länet och som förmodligen lägger en internationell " glaskonferens" i Växjö med 1500 deltagare. Kul att kränga på sig borgmästarekedjan och få ägna sig åt favoritsysselsättningen ( efter Beatles ) att prata väl om Växjö. Jag hoppas en ny regi i regionen tillsammans med Växjö förverkligar glasgången som skall sammanbinda muséet med Utvandrarnas hus. Påminner om mitt initiativ att mitt under ekonomisk kris bygga Glasmuséet i Växjö.

Idag. Möte med Wexnet och revisorerna. Bra möte. Lunch igen på Statt. Växjös mest prisvärda lunchställe? På kapitaldag med Almi. Jäkligt bra em. Annika Winsth ( bra namn på en bankföreträdare ) varnade för bobubbla i Växjö! Och dömde ut regeringens järnvägssatsning som ekonomiskt och tekniskt vansinne. Omoderna tåg som är klara om 30 år. Men den bärande tanken  är väl att de skall stanna i Värnamo. Många som stiger av och på där! Var dessvärre tvungen att dra när Anders Borg skulle prata.

Till Wexnet på nytt möte. Fått info om hur dörrknackare lurar på människor bredbandsavtal i olika delar av länet. Ibland tjänster som kostar mer än det smakar. Återigen bekräftat att regionens bredbandssatsning kraschat.

Skulle jag vara först med att rapportera att ett nytt världskrig brutit ut, skulle inte media skriva om detta. Men jag har min trogna läsekrets och de pratar med ganska många. Så.

I kväll. Ledig. Kurera min förkylning. Och ett telefonmöte. Dessvärre, inga bra bilder att skicka med.
Blir extremt gnällig och lättretlig när jag blir förkyld.

Men. Älskar att företräda Växjö. Och upprepar. För femtioelfte gången. Mitt bästa beslut, att sluta och släppa fram en som är bättre. En del f d politiker och chefer har svårt för att mitt arv är 65% kvinnor i den politiska ledningen ( 100% av kommunstyrelsens presidium ) och 70% av den högsta förvaltningsledningen. Jag älskar mitt arv. Och i alla andra kommuner är det motsatsen!

Beundrar Therese May. Vilken styrka. Och Anderas Norlén. Borde inte han vara statsminister med det förtroende han har?

PS Har börjar god natt läsa Nils Ferlin och Dan Andersson. Ock älskar det. Illavarslande? DS

Hemskt att se reportaget i TV om tiggaren som dödades i Husqvarna. Sverige. Ingen ingriper, ingen bryr sig, under lång tid. Sverige. Och ingen döms för mord. Det är fruktansvärt. Typiskt Sverige. Allt får bara passera. Hur länge kan man bo kvar i detta land?
Återvändare islamister har dock inget att frukta! Danmark nästa, efter denna mandatperiod!?





Bo Frank
Växjö 20190116