måndag 17 september 2018

Anna slår knockout - liksom Philp - Fake Smålandsnytt -

SmP berättar inte hela sanningen. Anna inte bara vinner kryssen utan slår knockout!

Anna får 14% kryss, 2400 kryss. Malin får  9% kryss och 1600 kryss! Lika stora partier.   Ändå har Anna en stark tvåa, Oliver,  som får 10 % och 1700 kryss och kommer före Malin. Detta är knockout för Anna. Själv kommer jag fyra. Inget annat parti är i närheten av en sådan topp. Och bredd!!

Sedan är det kanske inte rättvist att bara jämföra kyss. Små partier får ju inte lika många kryss men kan få en hög procentandel. Som Carin Högstedt. Grattis vännen Carin! Och grattis till Eva Britt Svensson också ( v ) . Har en speciell förkärlek för Eva-Britt också. Har till skillnad från s grattat segrarna både i kommun och region.

Anna är den partiledare som har i särklass det högsta förtroendet.


Hustruns son Philip, den ende borgerlige partiledaren i Lund, slår också kryssrekord. Grattis. Arbetslinjen lönar sig.


Ingen annan politiker sticker ut mer än de fyra första jag nämnt. Två partier får se sitt första namn förbikryssat, dock utan någon jordskredsmarginal..

Har haft lite firande i helgen.


Ego, dotter, mamma, barnbarn och son. Och hustrun drog iväg för att fira mexikanska nationaldagen på ambassaden i Köpenhamn. Jag lagade god middag. Kantarelltoast och skumpa till att börja med.

Sonen och jag fyller nästan samtidigt. Lilla Josephine två månader. Spädbarn är inte alltid vackra, men det är Josephine. Men även trollmor tycker som bekant att hennes barn är vackra. I sagan.

Drog i söndags till Malmö efter att ha gått sjöarna. Gick omkring i Malmö med lilla solstrålen och solstrålens dotter som jobbar på polisen i  Malmö. Carolina är femspråkig och överkvalificerad för sitt jobb, med master i kriminologi och har läst på diverse olika universitet i olika världsdelar.
Sommarvärmen åter. Gick runt hela Malmö. Degade länge över en öl.
Tåget till Royal Arena i Örestad. ELO. Magiskt. Magiskt. När jag är inne i Bergman hör jag Strindberg. Hör Jag Jeff Lynne så hör jag Beatles.

Tåg från Örestad till Malmö. Kaos. Flera tåg inställda. Hann med ett av de tågen som gick genom att gå innan det var slut.......


Ingen Eco driving till Växjö. Men kör ändå hybridbil. Hemma 03.00. Den jäkla GPS en lurade mig via Helsingborg.

Idag. When I´m 64. Idag,  faktiskt. Seg start på dagen. Men gjort mina åtaganden. Var på jobbet 08.20.

God middag bara med lilla frun. Tidigt sänggång i kväll, Har diverse åtaganden hela dagen i morgon. På onsdag till Sardinien, på en resa som jag egentligen inte vill kännas vid. Men får ändå umgås med lilla solstrålen och mamma som är reslysten. Det är bara helt fel i tiden beaktande av lite olika omständigheter.

Smålandsnytt i kväll. Mordförsök i Nordvästra Växjö. Vem lurar man genom att inte skriva Araby!!?? Och vissa reportrar i Smålandsnytt ser ut som de har semester i sommarstugan. Sänker trovärdigheten för s k Public Service.

Kanske gör blogguppehåll en tid. Får se.

Tack kära Växjöbor för att ni visade Team Tenje och Blågröna Växjö fortsatt förtroende.

Bo Frank
Växjö 20180917