lördag 24 mars 2018

Bilddagbok fredag - lördag - kritik mot Växjö

Satte mig framför datorn när Brynäs gjorde 3 - 2. Ville inte se mer!

Var på fest till sent i fredags natt, nästan skräckslagen när jag såg mig själv på stora bilder i SmP när jag tog in tidningarna efter fem timmars sömn. Fattar inte varför detta reportage? Dock helt oantastligt.

Bra SmP denna vecka. Bevakade Earth Week. Fegade inte ur om skriverierna om Moskén i Växjö. Just nu läge för imamen i Växjö att göra som kollegor på flera ställen i Sverige. Dra tillbaka ansökan
om böneutrop!  Med motivering att vinna respekt och att inte polarisera!

Anna Tälje, menar Anna Tenje, säger till mig. Bo, du kan inte ha så kass bilder på din blogg. Kan inte säga emot chefen, men protesterar stillsamt med en bilddagbok fredag/lördag. Och lägga in fler bilder än någonsin. Och skall skärpa mig med bilderna!




Anna Tenje avtackar ÅKB. Kommunen avtackade Åsa med trevlig lunch med god mat och goda viner. Kallskuret, vamrätter, ost, tårta. Åsa värd detta. Anna höll bra tal och Åsa i fin form. ( Gillade lammfilén). Anna skippade moderaternas partistyrelse för att vara i Växjö och tacka Åsa. Nästan fler moderater än s på avtackningen. Uppvaktade Åsa som borgmästare och vän. Påskgodis och vin.
Gick med en influensasjuk hustru till stationen. Hustrun med dotter till Bilbao och Guggenheim. Fick spelet! Höger eller vänster? Längst ner på Klostergatan. Anna Tenje fick blev arg när jag skickade denna skylt. Den som gick till höger fick gå bort till kyrkogården och den som gick till vänster mycket närmre. Örjan Mossberg ( v ) tog upp detta på fullmäktige! Och trappan inte avstängd som det står. Allt fel. Hur svår kan det vara att skylta rätt!
Vad är affärsidéen med detta? Inte en människa i denna inrättning på ett år som jag sett. Går på stan varje dag.  Tomt, personal bakom disken. Alltid knökfullt på Forex. Flera " tomma/glest besökta inrättningar i stan till synes utan verksamhet som motiverar hyran.

Fest. Med goda vänner i m. Jag festfixare med medhjälpare. På frimurarlogen.
Ego med min ordförande i partiföreningen. Pernilla T. Alltid slav under kvinnor.
Partydamer från styrelsen. Agneta och Lena W.
Magnus Jisborg. Under Magnus. En av de finaste människor jag träffat, med stor integritet.

Som festfixare, ansvarig för tipstävlingen. Denna fråga förvillar alltid. Och sista frågan var en utslagsfråga, den sammanlagda åldern idag av Beatles medlemmar. M smarta,  nästan alla nära. Gieslea vann med tolv rätt. Och Ulf Hedin bara tvåa för en gångs skull!

Goda vänner, ej partianslutna. Ännu! Peder och Boa. Ebony and Ivory. Se den på nätet. Med sir Paul och Stevie Wonder!

En av alla tacksamma gäster som tackade en av alla festfixare. Tror damen heter Anna.

Vad det blir bra. Seg idag. Hemma 01.30. Runt sjöarna. Allt för tidigt. ( ADHDEFGKJH eller så ) Vad det händer i Växjö!!! Gått och pratat med folk två timmar på torget. Växjöborna är Sveriges bästa folkslag. Och de gillar att ha en tillgänglig borgmästare som lyssnar! Och vad jag får veta mycket!

Sofia Stynsberg och tekniska skapar god påskstämning!
Uppvaktade idag kungen av Kungsgrillen. Som byggt till. Flera ställen i stan. 50% infödda och 50% från annat land som kunder. Bra mat. Se Facebook o t o m Tripadvisor. Ahmed. Kung!

Ahmed har flera ställen i stan. Lycka till!

Tänk. Man kan spontanshopa en traktor eller en skördetröska mitt stan. Många investerare har jagat denna tomt i 25 år!!!


Goda och glada mp på stan!
Kommunen skapar stämning.


Konstrunda. Det investeras i stan. Nån enstaka gnällspik tycker stan är upp och nedvänd. Det byggs, investeras och satsas över allt. Den dan man inte ser detta, då är det inte bra. Gå ner på Elak form. Så läckert! Köp konst. Konsumera kultur och upplevelser!

I anfall av högmod, några gånger om året, ser jag. Det är inger dåligt arv jag lämnat efter mig som ytterst ansvarig för Växjö.

Glad Påsk. Alla Växjöbor! Sveriges bästa folkslag!!

Bo Frank
Växjö 20180324