måndag 16 oktober 2017

Public Service och andra media bör bojkotta politiker!

Jag vet. Hästminne i vissa fall. Inte någon regering i modern tid har haft så många statsråd som avböjer att kommentera när media ringer. Man hör det varje vecka. Och det handlar om tuffa ämnen som man inte kan begrava i slöjor av stora satsningar på allt och alla och till intet förpliktigande. Det handlar om handhavande i olika sammanhang. Och detta är en följd av att ämbetsmannastaten tagit makten från ministrar och departement. Som man bäddar får man ligga. Varför ställer däremot media upp när samma ministrar skall småljuga om nya satsningar som varit kända sedan länge men som förpackats om. Jag anser att en minister som vägrar uttala sig eller ställa upp på en intervju skulle bojkottats enligt ett transparent schema. Om A så följer b etc. Det låter sig svårligen göras men.... Har inte under hela mitt politiska liv gått i ide eller avböjt att uttala mig. Däremot respekt för media som någon gång vart annat år accepterat en slirig kommentar när jag suttit med pokergänget och inte borde svarat när jag sett nr utan känt ID.


Blundar media? Håkan Juholt, säger i SvD igår att Sverige går mot diktatur. Att han inte tänker återvända till Sverige. Låt vara att s dumpat honom på sagornas ö och jordens minsta land, men han är likafullt ambassadör och företräder vårt land. Har UD inga regelbundna samlingar på hemmaplan för ambassadörer? Juholt har sig själva att skylla att han tog jobbet som chef för s. Och snabbt blev ett sänke utan motstycke. Men också detta spiller över på regeringens utnämningspolitik. Göran Persson skickade Margareta Winberg till Brasilien. Kanske skulle Juholt passat bättre där!


Gjort full dag på kommunen. Mamma tvåa i bridge idag. Har jobb sextio timmar denna vecka, minst. Lovar diverse överraskningar på fullmäktige i morgon. På oväntade punkter. Även i det ordnade Växjö är det lite stök i politiken!  Satsar på några fina bilder framöver.


Underbart lunchmöte på de Lux idag. Privat. Bjöd kommunens hårdast arbetande politiker på lunch.






Kommunen har nu klarar av en sak jag inte klarade. Markförsörjning för Växjös tillväxt. Måtte Anna o Blågröna fixa mitt andra misslyckande också, brist på villatomter i Växjö, så skall jag uppmana alla att kryssa Anna i nästa val! Vet att Nils Fransson och övriga Blågröna slitit med detta också.  Är f ö kluven till att Per S vill komma till riksdagen. Varför skall inte AT ha samma möjlighet att ha en sån klippa vid sin sida!


Bo Frank
Växjö 20171016