tisdag 1 november 2016

Hur kunde jag vara så dum....eller smart!? PS

Jag stortrivs i mitt jobb. Stor energi. Som i em då jag fick hålla några korta appeller då Danske Bank invigde nya lokaler på WTC. Men som jag sa igår,  på annat möte på WTC. Smålandslunch anordnad av Almi, Svenskt näringsliv och Företagarna. Damen som kommer efter mig blir riktigt bra. Anna!! Från en småföretagarfamilj i Värnamo. Som ser nödvändigheten av att utveckla dans och scenkonst i Växjö!!

Mamma vann alla bonntolvor hos oss efter söndagsmiddagen. Efter ett par glas vin. Berättade om några hon kände på Hovshaga. Han 97 och Hon 101. Villa. Ingen hemtjänst. Mamma tar bilen till vattengympa!

Jäkla tåg som inte funkar! Dragit iväg ny skrivelse! Som min fru säger, svenskar accepterar allt utan att protestera! Ni är så lagom och sopar problem under mattan! Stämmer!

Idag m-grupp, blågrön grupp, arbetsutskott, arbetslunch, kommunstyrelse och så iväg till Danske bank. Första allmänhetens frågestund på KS idag! Inte lysande!

Allt går som på ett snöre. Missade alla danska smörrebröd och cyklade till Idrottskliniken och min fantastiska sjukgymnast. Anna Schönbeck. Kanske bäst i Växjö!!

Som snart fixat till det mesta!

Ett möte till. Hemma nu. Fixar mat till lilla frun som kommer från yoga. Måste ringa en del samtal ikväll.

I morgon. Möten och åter möten. Och kvällsmöten! Men så bra att gå, stiga av,  medan förståndet är ganska intakt.

Njuter av sida efter sida av Strindbergs språk i Ett skärkarlsliv. Älskar mina böcker!

Sverige är det första kontantfria landet. Har läst Washington Post idag. På nätet.

Och en av stans mest seriveminded butiker, Stadium, föredrar att skicka faktura!!! Före kort, cash och swish! Fast för mig är det Cash is King!

Nyhet. Telia kommer att stänga ner en hel del telefoner på landsbygden nästa år. I Växjö. Fast med bra ersättning! Per Schöldberg har tagit initaiv till denna info!

PS Ser i Sydsvenskan att knarklangare tvingar fram stängning av dagis i Malmö. Och i vår museipark
sker nästintill dagligen öppen drogförsäljning. Och polisbristen gör att den man som vid olika tillfällen stulit på muséet inte ännu förhörts. Trots att Muséet vet vem han är och var han bor!
Ygeman borde kanske göra ett besök där när han kommer till Växjö DS


Bo Frank

Växjö 20161101