måndag 12 oktober 2015

Suzana Mosevic

På jobbet strax efter sex. Drygt en timme för mig själv. 07.05 dök näringslivchefen upp för att kolla om jag var förberedd för VD-klubben i em. Och det är jag ju aldrig. Men improvisation brukar fungera.

Så kom Suzana Mosevic tidigt och hjälpte mig att köpa/ladda ner Strawberry Fields till mina nya mobil. Jag är sämst i världen på allt med teknik/IT och allt som behöver en hjärna för annat än att läsa prosa/poesi och ha viss självinsikt/omvärldsanalys.

Gruppmöte med femklövern. Mp ville ändra några saker och så fick det bli. Är lite svag för lokala mp eftersom det är bra och trevligt folk. Synd att jag inte fick sitta i majoritet med Mogens Bech! Framliden mp-profil!

K-rådsmöte. Går nog vindkraftsmotståndarna till mötes så tillvida att vi inte hördes tala om så höga snurror när vindbruksplanen togs.

Ärendeberedning själv eftersom slitvargen Per Schöldberg var borta på annat.

Äntligen. Fick vara med om att bila ner en bit av gamla vattentornet. Svensk statlig byråkrati är mera för sådana som överklagar än sådana som vill bygga. Som Reagan sa. "Goverment is not the solution, goverment is the problem". 25 år ifrån köp av NCC till byggnation. Fast en del av tiden var i rättvisans namn lite tvekande hos NCC.

Rotatylunch. Förr var det "fint" att vara med i Rotary. Idag lite annorlunda. Utbudet är hundra ggr större.

Möten.

VD-klubb på IST. I em/kväll.

Mamma hemma hos oss på supersen middag.

Snart på väg till Bryssel för styrelsemöte,  mm med Energy Cities. Tillsammans med Åsa Karlsson Björkmarker. Vi har det alltid trevligt om vi inte pratar svensk flyktingpolitik. Åsa gör bra ifrån sig i en hel del sammanhang. Främsta förtjänsten är dock på gott och ont att jag måste försöka vara på topp. Och det händer. Självironi är svårt. Kan missuppfattas. Borde inte ägna mig åt det.


Växjö 20151012

Bo Frank