söndag 6 september 2015

En meter ifrån en björn! Och förbjud religiösa friskolor!

Albaner äro ett vänligt och lite tillbakadraget folkslag. Åter i Albaninen. Två år senast vi var här. Möttes av 38 grader på flygplatsen i Tirana. 29 i vattnet vid Durres södra strand. Läser Samuels Bok och Samuels döttrar. Klarar detta elände på en plats som denna. Slumrade till efter en albansk sallad med vin ( och feta ost från Arla ) . Hustrun drog mig i armen. En dryg meter från solstolen en björn.
Jävla djurplågeri. En stor, tanig brunbjörn med piercad järnring i nosen. Folk älskar tydligen att bli fotad med dessa halvt drogade varelser. Osade svordomar till en man som inte förstod men fattade! På svenska, engelska och spanska.

Tänker ta denna vecka på mig att bestömma hur mycket jag skall "bråka" på moderatstämman i höst. Om vår flyktingpolitik. Kommer att driva en sak som ingen politiket driver idag, vad jag vet. Förbud mot skattepengar till religiösa friskolor. Det mest segregerande företeelsen i vårt land och unikt i världen. Och 85% av alla svenskar tycker som jag. Och nästan alla pedagoger!

Kan inte med att yrka på förbud mot motsvarande förskolor. Har själv haft barn på Växjös bästa förskola - ekumeniska kompassen. Men?

Durres 20150906

Bo Frank