söndag 16 februari 2014

Kom, såg, segrade!

Härlig känsla att uppleva mikrofara i en mikroöken! Sandstorm i lilla Maspalomasöknen. I follow the sun, en Beatleslåt. Och det gjorde vi. Det som förmodades vara solen alla molnen. Stör mig lite på bristen på olika åldrar på vårt hotell. Men min klarsynta hustru talade om för mig att nästan alla är i vår ålder. Trodde vi var de yngsta. Gillar åldersblandning. Och blandning i stilar. Men som väl är släpper de inte in folk som är har shorts i matsalen. Har supersvårt för feta tyskar och engelsmän i hemska undettröjor. Men det slipper vi. Har lagt säkert fyra timmar idag på diverse politiska saker på hemmaplan. Vet inte om jag kommer att gilla den dagen då inte någon vill ha mitt råd, hjälp eller bara avreagera sig! Norrmännen på hotellet är något dämpade. Rätt skönt. Men bättre att norrmän vinner än ryssar och tyskar. I morgon skall vi träffa goda vänner på Amadoresstranden. Samma procedur sedan ganska många år! Saknar barnen sok alltid var med mig här. Fast barnen är ju inte barn längre! Har de senaste dagarna fått flera mejl från kd-folk som vill engagera sig i m. Jag uppmuntrar inte detta. Tvärtom. Jag ber dem att vara kvar och stötta René. Men efter Eva Johnssons uttalande i SmP så blir det svårt att inte välkomna dem! Gran Canaria 20140216 Bo Frank Bo Frank