onsdag 17 april 2024

Demokrati och AKB

 Snart röstar riksdagen igenom den nya könslagen. Som 6% av Tidöpartiernas väljare är för. Partipiskan viner hårt. Speciellt i m och s. Tur man inte sitter i riksdagen. Insåg det 1991/1992 då jag lämnade efter tre månader. Dock ej huvudorsaken. Detta är ett exempel på när politiken ger sig in och tillrättavisar läkarvetenskapen. Vad hade Hippokrates sagt om detta? Skall regionfullmäktige rösta framöver om man skall få antibiotika för vissa åkommor? Sur, medges. Fortfarande bihåleinflammation. Har dock läst på nätet att jag får lida med detta. Antibiotika fötkortar marginellt. 


AKB. Härdsmälta. Begåvad, rolig, läst mängder om ledarskap, krishantering och hur man sköter kommunikation. Sveriges trevligaste jobb. Granne med Kungen. 

Men ibland blir det fel. Det vet jag på min lilla nivå. Och det som händer följer den politiska logiken. Inga från andra partier uttalar sig. Då skulle media inte fullfölja sitt uppdrag. 

Det närmsta jag kommit nepotism var att avtala att Anna Tenje skulle ta över efter mig. Men det hade blivit så oavsett. 

Fasar bara nu för hur jag skall klara tåg t o r Skellefteå nästa vecka. Kommunalt uppdrag. Och vill gärna se undret. Hotellet/kulturhuset/största trähuset i Sverige. Ingen tror mig. Men var med om att sätta dem på detta spår. Kan leda i bevis om det krävs. 



Bo Frank

20240417