tisdag 16 april 2024

Är väl fortfarande moderat......

 Ser det som är bra och det som är dåligt. Och mer eller mindre slutat med partipolitiska förhärliganden sedan 15 år tillbaka. Eller kanske aldrig haft.  Har aldrig burit m-märke på 20 år. Bara Beatlespins. Kommer dock att vara m trogen så länge de vill ha mig.

Satt dock på Gran Canaria med Lennat Wärmby, hustrun och Carin Högstedt för också 20 år sedan och talade om att bilda eget parti tillsammans. Och det som få fattat. Personkemi och arvoderade uppdrag är lika mycket kitt i politiken som s k ideologi. Det sista är alltid förhandlingsbart. 

Trend i Sverige. Att kalla den nya övergripande ideologin för Ansvar.  Och indirekt slippa mindre partier vars självbild är större än antalet röster. 

Ju mer man jämför Danmark och Sverige desto mer lockande är Danmark. O i Danmark står s till höger om moderaterna i Sverige. 

Dock nedstämd. Krasslig med olika bakterier i tre veckor. Skit. Läst, försökt att ta mig ut. O sett säkert 30 timmar Badhotellet. Dansk serie. Skall ta mig samman o göra fläsklägg med rotmos till lilla frun. Och Öster på TV. För hustrun var det jordens undergång när Lakers underpresterade. 


Växjö lappar och lagar. Så har det ut i flera år. Är detta inte inne i en processtyrning? Eller i nya organisationen då Tekniska försvann? Brist på kommunalråd som går runt och styr och ställer? Grävs inte samma gata upp flera gånger om året. Det är klart. Jag har ju inte ens lyft ett finger för att ta reda på detta. Vet knappt vem man skall börja fråga. Förr visste man. Ringa gatuchef eller ordf i tekniska. 

Och nu kommer det !   Om jag skulle ta upp detta? Skulle göra att mina politikerkollegor från alla partier  vänder sig bort med milt överseende och antydningar till tankar om min självbild.  PÅ MIN TID! Brukar jag säga...

Fast det ligger nåt i det. Bara att fråga runt. MEN,  har i alla fall självinsikt. Folk så trötta på att höra detta. Men det gick rätt bra på MIN TID. 



Bo Frank

20240416