onsdag 2 augusti 2023

Arv eller miljö?

 För mig var det en bra dag igår. Och dålig.  Fick mejl om att Paul Mccartney drar iväg på konsert. Runt i Australien, Inte ekonomiskt eller hållbart att åka dit för bara detta. Tror att Beatles gjorde sin första konsert där 1964. Den varade väl en halvtimme eller så. Slappt. Nu kör väl sir Paul minst tre timmar kanske. Vid 81 års ålder. Jag säger som alltid. De fyra B na var de största i varje sekel. Bach, Bozart, Beethoven och Beatles. Och frågan är om inte Paul Mccartney överglänser dem alla med tanke på hans omfång av muskstilar. Konstnärskap och allmän trevlighet. 

Rutin. Långpromenad. Daglig övning med mitt gummiband för att slippa cortisonsprutor i ena axeln. Men nog lite artros. Och stel av att köra bil i en timme. Och glömsk. Kan leta i några minuter efter mobilen på begränsad yta. Störtregn igår. Idag åker grillen fram. Finns inget bättre än hederliga karréskivor och lammkotletter. 

Två sommarbilder. Min och hustruns minsta barnbarn. Hustruns lilla kunde väl säga Beatles som första ord efter mamma och pappa. Och min lille gosse är nog snart där. Nej,  är ännu det förhärskande ordet. 



Yellow Submarine är väl Beatles bästa barnlåt. Tillsammans med All Together Now. 



Och nu strålande sol. 


20230802


Bo Frank