söndag 28 maj 2023

Var har Bo Frank varit?????????????? Om bilar....

 Extremt långt uppehåll i min dagbok. Olika skäl för det. Rätt mycket att pyssla med. Osedvanligt tråkigt med politiken både på riks, i regionen  och i Växjö.

I riket består mest politiken av att kulturvänstern i media, som dominerar, anklagar regeringen för att ha demontera demokratin och ha hunnit införa barnfattigdom efter att ha suttit 6 mån efter 8 år med s. I regionen lär det väl hända en del. Och i kommunen går det inte att oppponera eftersom s gör det rätt bra genom att inte införa sin politik. Men hyfsat bra ledarskap för Malin&Co. Men de blir ofta nedröstade av m, sd, kd, lib och c eftersom styret saknar majoritet i styrelser och nämnder. 

Hade tänkt att skriva lite om Beatles bilar. Men av någon anledning är mina böcker på detta tema borta och jag orkar inte leta mer eller gå till nätet. Blir lite om egna bilar. Har just bytt in en 5 år gammal Kia mot en ny. Har aldrig någnsin känt mig besviken. Inte nu heller med Andreas på Småländska Bil. Har f ö oxå en Mini Cab som egentligen var min första present till mig själv när jag blev s k pensionär. Min första bil var en Peuegot 204 Combi. För 2800 kronor. Bromsarna funkade inte riktigt. Det var 1974. Sedan dess 5 Peugeot, 2 Citroen, 2 Volvo, 1 Ford Sierra, 1 Saab. 1 Nissan. Och en Kia tidigare. Aldrig egentligen varit superintresserad av bilar. Mer än att jag någon gång önskat en Cab. Och nu har jag det. Dock ingen Bentley som väl är världens snyggase cab. Mest nöjd med alla bilar faktiskt. Citroen mest och så Saaben. Nästan alla bilar utom en hade en själ. Men kör nu på snålt med bränsle och bra garantier. Citroen DS och Jaguar E-type var vackra bilar. 

Beatles då. Som jag kommer ihåg det. Lennon hade både Rolls och Mini med privatchaufför. Såg illa och krockade en del. Ringo hade väl några Mercedes. Paul hade väl andra intressen. Däremot märkligt nog. George Harrison. Stort bilintresse tidigt. Tävlade smått med Racing Green. Vän och fan till Ronnie Peterson. Gjorde den fina låten Faster till minne av RP. GH var oxå god vän med Lauda och Jackie Stewart. Lyssna på Faster. 


Bild. 




Varit ensam i Torekov och småpysslat i Torkan. Handtvättat en del av hustruns alla Frida Kahlo shirts. Fin utställning av hennes privata foton i Stockholm. 


Bo Frank

20230528