lördag 31 december 2022

Gott nytt år med fyrtal i damer.......

 Snörvlat mig fram till ICA i Torekov. En och annan stockhomlare smågnäller över att bara en kassa är öppen. Men i lilla närabutiken finns allt. Köpte fler ingefärachots, marshaller och ett par deckare. Skall ikväll försöka frossa i en bit hjortrygg som vi fått av en granne för att ha slagit lite gräs i sommar. 

Dagen kunde inte börjat bättre. Blåsten ylade i köksfläkten. Leif GW pratade om en av mina favoriter. Bock i Örtagård. Lika mustig som GW själv. 

Har kommit upp i den åldern då det som hände för 50 år sedan känns närmre än det som hände för ett halvt år sedan.

Politik. Har varit ointressant för mig. Däremot människor och människor som gjort skillnad. Låter bli att breda ut mig. Vill bara återkalla sommaren. Och att jag har fyrtal i damer. Älska att spela poker f ö. 

Gillar icke PK. Så till mina fyra damer. 


Öland i somras. 


Nån gammal bild. Konserthuset 2017. Växjös första två kvinliga KSO. Anna och Pernilla. 



Fjärde damen. Nu KSO. Fick bilden av Malin häromdagen. Från Palestina. Om jag minns rätt kom vi in i en moské och vi fick gå samtidigt. Och kommer inte ihåg att Malin tvingades ta på sig huckla eller nåt liknande. Väl mottagna. Kommer ihåg dock, efter påpekande från Malin, att jag poängterade att hon inte var min assistent. Utan 100% likvärdig. Frestande att svara motsatsen. Men, ligger ej för mig. Har många fel o brister, men inte alla. 


Så . GOTT NYTT 2024. Blir nog ett bra år. Och nu sitter jag här med en av damerna. Till Er andra tre önskar jag allt det bästa. 



Bo Frank

20221231