torsdag 16 augusti 2018

Seriöst förslag så småningom

Idag. Runt en sjö. 05.30. På Rotary 06.44. Frukostvärd med Jennie Ferm som jobbar på en av södra Sveriges mest framgångsrika mäklarhus för kommersiella fastigheter. En stjärna. m-centrum.se




Bra möte. Till jobbet. Drog iväg till Asa till mitt första styrelsemöte/workshop som ordf i Wexnet.

Som vanligt när jag leder möten var vi klara någon timme före utsatt tid. Kan lova bra service och bra priser för Wexnetkunder!! Lite impad över verksamheten, men vi dras med badwill för driftsavbrott för några år sedan.

Till valstugan, Mellan 16 - 18. Fick en helt seriös idé som jag skall fila på i lugn och ro efter valet. Och i bakhuvudet ligger nåt jag hört i P1 från Danmark.''

Inrätta en central psykakut dit människor kan komma direkt, utan tidsbestämning, utan krusiduller. Inga väntetider. I valstugan idag, samma sak. Människor med problem, ensamma, utsatta för sina dämoner. Är frustrerad över att inte har mer tid för att lyssna, men försöker ta mig den tiden. Och jag är så igenkänd och många vill prata med mig. Tur att vi är många i vår valstuga....

Jag är säker på att det går att mäta/leda i bevis att den psykiska ohälsan minskar något vart fjärde år,  de veckorna partiernas valstugor är öppna.

Låt några valstugor tas över av region/kommun och finnas permanent. Som bemannade samtalsboxar.

Sent hemma. Pizza från Venezia.

I morgon?  Nja, det talar jag först om efteråt. Lite skumt att en och annan vill veta hur mitt schema ser ut.


Bo Frank

Växjö 20180816