fredag 17 augusti 2018

Nu går 34:an in i himlen!? Kryssa Frank

Pratat med mestadels klokt och trevligt folk hela dagen. Började runt sjöarna. Tidigt, tidigt. Får alltid, nästan alltid vara ifred. Idag stoppades jag av en vältränad dam i 35-årsåldern som jag känner flyktigt. Hon ville veta varför jag såg så extremt glad ut. Hörde Bobby Brown. Gillade Zappa starkt. Den mest ironiska sångtext som finns. Lyssnar på Golden Hit när jag går runt sjöarna. Blir störtarg när de alltid kapar Hotel California efter halva låten!! Skärp er!

Till kommunen för att sätta listan/dagordningen för sista fullmäktige innan valet. Är lite rörd över att få dela ut den första/sista borgmästaremedaljen.

Till Dädesjö marknad. Sjukt stor, som det numera heter på nysvenska. Fattar inget. Nästan alla kände igen mig.


Enligt folks resonemang där så handlar valet om sd,  m och lite c. Märkligt, men alls inte besynnerligt. Sd största tältet. Första gången jag ser dem denna valrörelse. Tält s också. Såg inga andra partitält, med reservation för att jag missat nåt.

Kampanjade för;

Hem på em. Hustrun i köket. Mamma o gäster på middag ikväll?




Inviger Karl-Oskar dagarna. 34 gången detta jippo sker. Sista gången? Kanske. Har lyssnat av skvaller. Handlare sura. Säljer minde än andra helger. Snatterier. Gangsters på stan. Fulla ungdomar och vuxna. Å andra sidan. Folkligt. Många Växjöbor flyr staden denna helg. Hör att kommunalråden eventuellt vill göra en nystart. Men man skall ha respekt för att många gillat denna festival. Mitt råd till kommunalråden. Gör nystart! Folkligt. Visst. Mer kultur, tillbaka till rötterna. Å andra sidan. Tivolis och knallar betalar. Och kommunen. Men nåt måste hända. Låt 34:an gå in i himlen. Gör en nystart. Till Karl-Oskar 35. Jag ogillar genusextremister och s k genusvetare som vill pådyvla sin politik till andra. Men kan tänka mig att det blir Kristina framöver. Kristinadagar. 

Ett vettigt inslag idag. Hemvärn/försvar/de som är sista utposten. Älskar alla dessa frivilligkårer. 

Och gillat Karl-Oskar fotograf och Karl-Oskarfixare.


Linda, som är skicklig fotograf får väl spader av detta. 

Så media inte behöver bry sig. Har frågat samtliga inblandade om det är OK att lägga detta på bloggen. Inklusive mig själv. 

I morgon? 

Har bl a Harley Davidsson klubbens årsmöte i Evedal i morgon. Känns tryggt. Skall också åka nån kortege....


PS Kryssa gärna Suzanne Frank på riksdagslistan. Är själv sjua på kommun- och regionlistan. Men alla kan inte slå en sjua.  ( Roligt, tveksamt?)  Själv kryssar jag Anna Tenje på kommunlistan. Och på mig själv på regionlistan. DS

Bo Frank
Växjö 20180817