tisdag 15 november 2016

Vågar inte blogga,

sitter på tåget till Stockholm och wifien är kass. Uppkopplingen kommer och går. Text försvinner. Min lilla granskning kommer i natt eller i morgon då jag kan skriva sammanhängande.


Seg hela måndagen. Sen middag för gäster i söndags kväll. Men fick som alltid en kick när jag stod inför en stor publik. Knökfull Sigfrids sal på Vattentorget. Och där är jag i mitt esse. Ännu ett Beatlesföredrag. Annars sedvanlig beredningsmåndag. Hemma innan 20. Idag. Moderat morgonmöte och så blågrönt möte. Uppföljning av Almedalen och spånande om nästa år. Leder ett möte till innan jul om detta. Så får Anna ta över. Intervjuer med nationella media i veckan om polissituationen. " Kommunaliseringen" har ju börjat. Förstärkning av organisationen idag med en f d polis på ledningsnivå.
Fullmäktige idag. Det verkar som om oppositionen redan  varagått i vinteride. Har diverse jox i Stockholm de närmsta dagarna. Och som vanligt ingår att berätta om allt vi gör i Växjö var helst jag kommer åt. Och få idéer till nya saker. Att ta med hem.
Kändes dock lite konstigt när Anna Tenje och Per Schöldberg försvann in i Rådrummet igår. Tillsammans med Anna Karlsson och  några andra tjänstemän. För att starta upp budgetarbetet för 2018. Och idag meddelade att de för Blågröna Växjö att det blir lite andra tag framöver. Och jag är inte med i den processen. Men det kommer att bli mycket bra. Man får inte köra fast i gamla hjulspår.






Jodå. Smålänningen har rätt. Vi uppvaktar riksdagen om järnvägen nästa vecka. Och har idag fått en tid för att träffa Anna Johansson i januari. Anna T har bett gett order om att jag skall fullfölja det mötet. Och man gör som Chefen säger.








Bo Frank
Norrköping ungefär 20161115