tisdag 12 april 2016

Game over?

För min del har Lakers inget mer att bevisa. De har gjort över förväntan och visat att de numera har parkerat sig i hockeyn finrum. Matchen igår påminde om m i Växjö och senaste valrörelsen då SmP i en opinionsundersökning då frågorna ställdes ur sett vänsterperspektiv och helt räknade bort oss.
Full fart och en bra inledning på veckan. Åker i em till H-borg för tre dagars studieresa i Skåne med sammanträde med min SKL-beredning. Skall bla annat få info om MAX IV och ESS. Har börjat få en del samtal om dansens framtid i Växjö. Och det är ju egentligen inte i första hand en kommunal fråga att ordna dans för vuxna. Idrottshuset på tapeten igen. Går säkert att hitta en snikvariant. Ett helt nytt liknande hus ser jag inte framför mig. Vi har slitna ridanläggningar med hårt arbetande tjejer som tar ansvar. Om en månad är budgetberedningen klar med ett stomme till budget för 2017. Den presenteras av Blågröna 31 maj. Anna T ersätter mig då eftersom jag och Cheryl Jones Fur åker på ett möte i Turkiet då!


Tiggarlägren är ett stort problem ockå för yrkestrafiken då förarna inte kan fixa sin dygnsvila med en massa igenbommade rastplatser!




Växjö 20160412


Bo Frank