torsdag 14 april 2016

Exit Kaplan

Som alla vet är jag mp-kramare. Gäller ej dock ej Mehmet Kaplan, delvis av privata skäl. Har inte levererat i en fråga som engagerar Sverige - fler bostäder. Och ännu en gång, dåligt omdöme om vilka han träffar! Kulturministern läxar upp honom. Löfvén kallar upp Kaplan för tillrättavisning. Men Kaplans partiledning är ytterst oklar i frågan!


Nåväl. Hemma från rundresa i Skåne. Kommunalråd mp i Malmö glasklar i frågan om att s k EU-emigranter inte skall få bita sig fast i olika tältläger. Alltså beröm mp. Konstaterar ändå att Växjö har högre byggambitioner än både Malmö och Helsingborg.


Gått runt i Hyllie i em.


I morgon. Slutspurt. Introduktion för nya medarbetare. Möte med Länsförsäkring Kronoberg. Framgångsrikt förertag som framgår av SmP idag! Lunchmöte. Diverse andra möten. Vinterdäck av. Kanske dra till Blekinge med min lilla mexikanska sol. Kanske den enda solen denna helg.


Förkyld. Grinig. Har messat Lotta Svanberg, ordf för sjukvården i länet om vilka medikamtrenter jag behöver. Får till svar att jag kan lösa ut dem mellan 24.00 och midnatt på närmsta apotek! Inte nöjd. Får interpellera på nästa Regionfullmäktige!


Tror att hustruns barnbarnskontakter har dragit farsot i huset. Och att det har förstärkts av ett kylslaget och blåsigt Skåne. Oavsett. Jag är på jobbet i morgon!




PS Omtänksamma lilla hustrun dömer ut alla tabletter och säger att det bara är Tequila med lite citron som hjälper! Och visst gör man som hustrun säger....... DS






Växjö 20160414


Bo Frank