torsdag 3 december 2015

I Paris

Lyckades med konststycket att gå ut från flygplatsen och in igen bakvägen utan att någon hindrade mig!

Missade skyltingen till bagagebanden och var plötsligt ute i ankomsthallen. Men lyckades ta mig in igen samma väg jag kom! Hade aldrig gått på Växjö Flygplats.

Metro in till hotellet som ligger precis vid Paris rådhus, mitt i smeten och gångavstånd till det mesta.

Har idag minst två åtaganden där jag skall tala. Ett ute på klimatförhandlingen vid Le Bourget och så ett inne i stan. Kör på fri hand och utan pp idag. Och har Cheryl Jones Fur med mig, tillsammans med Julia Ahlrot.

Känns skönt att bara kunna promenera med en tunn jacka igen.

Läser att polisen skall storsatsa i Växjö utan extra resurser. Tror att brottslighet och polisbrist kommer att segla upp som en av de tre stora frågorna i nästa val. Alla kommer att känna någon som råkat ut för något och där rättsväsendet lämnat walkover. Jag har vad folk säger. Och får veta det mesta. Så är det!


Bo Frank
Paris 20151203