fredag 10 februari 2023

20230210 Bo Frank Om Monica Skagne

 Var på s k strategisamråd idag. På kommunen. På Royal Corner. De s k ledande politikerna och tjänstpersonerna i kommunen. Ungefär 100 personer eller så. Imponerad över att  Malin Lauber och Monica Skagne inledde mötet tillsammans. Business as usual. Ingen trodde sina ögon. Måste säga att jag beundrar både Malin och inte minst Monica för detta. Så proffsigt. 

Recenserar inte Monica Skagne. Inte min uppgift som f d nästan allting. Konstaterar dock att Monica Skagne blivt uthängd av Tidningen mer än någon annan tjänsteperson de senaste 50 åren. Vet vad jag talar om. Kan ta detta vidare om det behövs. 

Just anlänt till Skåne. Förhoppningsvis barnbarn snart. Handlar ofta på ICA i Båstad. Supertrevligt bemötande. 

Utanför, på baksidan. Buss från region Skåne tror jag. 


Som Beatles Magical Mystery Tour. 


Och som alltid i huset. Sätta blommor i Beatlesvaserna.  Och lägga en stor papaya i fruktskålen. COOP Oxtorget kanske den enda buktiken, jag vet, som har denna frukt. 


Bo Frank
20230210