lördag 27 augusti 2022

En "vanlig" dag på jobbet.

 Uppe med tuppen. Gick ut till Ringmursvägen på Hovshaga för att hämta bil. Speciell middag igår kväll. Körde småvägar till Rottne o lappade lådor. Triathlon där. Vi var den enda partiet som kanpanjade. Gott om m. Körde till Ingelstad. Kung Inges dag. Vi var ett av fyra partier där. Säkert tio m. Så många så att jag inte behövdes. Körde småvägar via Krokvik och Tävelsås o lappade lådor. Det enda felet vi gör i m är att vi är för många på samma ställe. Efter lunch till Lokalen på Storgatan. Väl bemannat. Lämnde den. Med kompisar till Öster. Kampanj m. Vi vann mot Östersund. Varmt.  Rosé som jag egentligen inte gillar i trädgård hos god vän på hemvägen. Vår målsättning som jag myntade för 30 år sedan håller. Att vara det mest synliga partiet. Glömde en sak. O skäms inte över det. På vägen till Öster stannade jag några minuter för att lyssna på Jomshof , sd. Inga problem met det. Under min tid som kommualråd kramade jag om Gudrun Schyman när hon kom till Växjö. Och hälsade Göran Persson välkommen till Växjö.Och Per Bolund.  Han var bra. Persson. 

Jag anser som bekant att man skall vara artig mot alla  och prata med alla. Har svårt för partier som mera vill defineiera sig  vem man är emot i stället för vem man är för. Jag är för alla partier.  Av de som finns i riksdagen och kommunen. 


Dötrött. Hustrun i Lund för att avlasta så att Phlip Sanderg kan vinna igen och bli KSO en period till. Skall som vanligt äta när hustrun är borta. Blodpudding, stekt ägg och ett berg av lingonsylt. 

En bild från Storgatan från igår.



Sofia, toppkandidat till kommn och riksdag. Benny, fyra eller fem OS och min företrädare som Borgmästare.  Och mexikanska solen. 

I morgon?? Beror på vädret. Oavsett, m i Växjö vill vara överallt.

En sak till. Har aldrig upplevt en valrörelse, sedan 1970, som jag träffat så många positiva och trevliga Växjöbor. Våra medborgare är det som lyfter Växjö. Och vi vill lyfta dem!


Bo Frank

20220827