måndag 13 september 2021

Mordet i Växjö

 Vet självfallet inte allt. Trots ett stort nätverk. Men är inte förvånad över det som skett. Det var bara en tidsfråga. Bråk mellan samma grupperingar under lång tid. Från ungdomar och uppåt. Tragisk när någon blir mördad även om det är en kriminell eller inte. Den som rör sig på stan och har förmågan att vara receptiv ser och hör. 

Tur att det är Anna Tenje som leder kommunen och inte jag. Jag hade fått spatt och talat om exakt vad jag anser om detta. Och vad som behöver göras. Anna gör det så bra utan att gå över den gräns jag hade passerat. Fast jag hade väl tvingat mig till samma självcensur som Anna om jag hade haft jobbet. Summa summarum. AT är den bästa ledare kommunen haft. 

Fast och andra sidan. Gränsen för vad man får säga har flyttas fram se senaste fem åren. Det som inte var PK då är det nu. Bara ett fåtal partier sjunger mångfaldens lov till varje pris.

Det förefaller som om polisen i Växjö gjort ett bra jobb. Men som alltid, man får se var det juridiska finliret slutar. Och då blir man alltid nervös....


Bo Frank

20210913