tisdag 13 februari 2024

Att se eller inte se

 Man kan fokusera på elände eller det som skingrar eländet. 

Var i lördags på Handbok för husmödrar. Bra pjäs, men man måste nog vara 60 + för att känna igen sig i denna tidsresa för husmödrar från 50-talet och framåt.

I söndags på fin konsert i Domkyrkan. Har det mestadels rätt bra. Igår gruppmöte m. Med inbjudna gäster. Julia Ahlrot på VEAB gjorde en lysande föredragning av koldioxidinfångningsprojektet. Lär bli mer än nödvändigt med många sådana lösningar i världen för att om möjligt vända den globala uppvärmningen. Inte mera konstigt egentligen att skicka ner koldioxid i marken än att ta upp olja. Man kan säga att det är tvärtom. Hittar dock få politiker som har mitt driv i dessa frågor.

Idag. Morgonmöte m. Genomgång av aktuella politiska spörsmål.

Gubbpromenad runt sjön. Såg parkförvaltningen smycka platser med hjärtan. Och denna hållplats nära Pissed Elin. Vid Södra. 

Dessa enkla men fina saker kan dock ej ersätta, ursäkta att jag säger det igen, de skulpturer som tillkom på " min tid" runt Växjösjön. Men lyser upp. 

Långlunch med diverse på Sit&Go. Knökfullt och bra ställe. 

Röjer. Vet ej om jag sagt det. Lämnat kanske 50 pärmar med klipp från media om mig till Kronobergsarkivet. Skall också göra mig av med någon meter böcker per månad under överskådlig tid.   
Och upplevt följande. Trodde jorden skulle gå under när Nordegren&Epstein slutade i P1. Men Zimmerman&Bonnier mera up to date.

Många nya ungdomar i politiken som är bra på det lokala planet. De har driv men ingen passion. 

I em. En gammal Zola som jag glömt bort. Skidskytte.  Orkar bara någon sallad efter dagens jättelunch. 


Till lasarettet i morgon fm för ev otäck men nog inte livshotande undersökning. Som ordf i hypokondrikernas lokalavdelning är jag beredd på det mesta. Borde kanske flytta till Borgholm som har Sveriges bästa sammanhållna vård/sjukvård för äldre. Problemet ätt jag inte ser mig som gammal. Kommer på mig med att säga till hustrun. "Jag träffade en tant på stan" som jag kände igen. Tanten i fråga var väl ca 20 år yngre än vad jag är. 

Tror ibland fortfarande att jag är 20. Fortfarande ifrågasättande. Mindre driv, men lika mycket passion. 



Bo Frank
20240213