fredag 31 mars 2023

Rörd med inte skakad....................

 Det var väl så James Bond ville ha sin Dry Martini. Och jag är rörd men inte skakad. 

Åkte i ösregnet till Vislandagården igår kväll. F d Godtemplarlogen. Vislanda föreläsningsförening.  Blev rörd över att så många slöt upp för att höra mig tala en dryg timme om skrönor från resor.  Har besökt nästan 60 länder i alla världsdelar. ( Inkl det faktum att det tillkommit fler länder än "då".) Fattar inte hur det gått till. Med tanke på alla andra plikter. Kan tänka mig att fortsätta med denna typ av föredrag. Har däremot stängt mina Beatlesföreläsningar. För trött på att höra mig själv om detta. Berörd också av alla dessa små föreningar på landsbygden som drar fler personer än föreningar i Växjö. Finns det nån bygdegård eller så jag inte besökt? Min mexikanska sol åkte med. Ogillar att köra ensam i snö/slask/mörkt. En man på mötet igår, 92, kör ofta till Malmö och gillar att köra när det är mörkt. Undrens tid är inte förbi. 

Inte rörd, men tacksam för mejl från Malin Lauber igår. Från möte i Bryssel. Energy Cities. Skall bara vara Mayor eller Lord Mayor i styrelsen.  Tacksam för att Anna Tenje lät mig behålla detta uppdrag när hon tog över som "Mayor och jag blev Lord Mayor". Var med om att starta denna organisation. Glad för att Malin själv tagit sig an detta uppdrag. Osäker på om vem som är hennes ersättare. Borde vara Pernilla Tornéus.

Med Malin, var vår trotjänare Henrik Johansson som gjort minst 20 år eller så på vår hållbarhetsavdelning.  Som Knut Knutsson skulle uttrycka det. Helt ovärderlig och med proviniens. 


Så, med detta. Trevlig helg. 

Bo Frank

20230331