onsdag 3 mars 2021

Fula gubbar

 Lider med Ebba. Hemskt. Men hon blir friad. 

Efter vårlig helg nu kallare. I söndags var det dags för ännu en pokerseans med grabbarna, som nu kanske inte är grabbar längre. 


Och så har veckan rullat på med diverse digitala möten och promenader. Har lärt mig av hustrun som klär sig som om hon skulle gå till jobbet trots att hon också mestadels är digital. Har numera också anständig klädsel på alla digitala möten. Speciellt då dessa är publika. Idag bl a ägarsamråd Wexnet och möte med ID där Anna Tenje talade om Växjös internationella arbete. 


I morgon nytt spännande frukostmöte med Rotary. Erica Månsson skall berätta om sitt statliga uppdrag på kulturområdet. Kvällen avslutas med att jag 20.00 skall tala på mitt första Clubhouse möte för en internationell publik. Jag som är utan alla s k sociala medier visste knappt vad Clubhouse var för några dagar sedan. Blev inbjuden av Kaj Embrén som bor och verkar i London. Det handlar varken om Beatles, Strindberg eller Bergman. Växjös klimatpolitik är temat. Clubhouse kan liknas vid ett internationellt Almedalen. Och man kör via mobilen och en speciell app!? Tror jag. Men det ger väl sig. Kaj jobbar med hållbarhetsfrågor och kör diverse poddar och liknande. Vi träffades senast i Paris vid det stora klimatmötet. 



Det blir spännande. Har också blivit lite mer digital mot min vilja. Har idag hämtat ut majstortillas med 100% majs som ej finns att köpa i Växjö. 

Växjö 20210303

Bo Frank