fredag 2 november 2018

Har Teatern någonsin varit bättre?

Ja, jag har det bra. Oftast. Ledig igår em. Gick för femtioelfte gången på Folkets Bio på kort tid. Nothing But A Dame. Typiskt en sådan film som får bra betyg av kultureliten. Men någon gång skall ju också de ha rätt.
Till Teatern igen. På kvällen....

Monolog på temat Hemma. Bra, mycket bra. Det händer så mycket bra saker på teatern. Och flertalet skådisar förmår att spegla en rollkaraktär. Dock inte alla. Teatern gör allt för att söka sin publik. Backar upp teatern till 100%. Nye chefen ger ny energi. Ingen är väl förvånad över att jag anser att IB var landets bästa teaterchef. Ingen har heller någonsin kommit upp i den produktiviteten. Och hans devis har blivit min som politiker. Ge folk vad de vill ha och vad de bör ha. Det sista blir svårare om man inte hittar sin publik....

Ambitiöst med samtal  panel, publik och skådisar efter föreställningen. Är aldrig med på sådana seanser. Säger jag nåt så är jag ju alltid en offentlig person. Där är problemet. Å andra sidan skönt att spela andra fiolen, eller inte alls, efter alla dessa år....

Bo Frank
Växjö 20181102