söndag 19 augusti 2018

Vinnare bland partierna är.......

Ovanligt tomt idag på morgonen runt sjöarna. En sosseaffisch sabbad. Man är var man äter, har någon sagt. Jag säger man är vad man ser. Och det beror på vem man är. Jag ser i detta konstnärliga sabb två personer. Zlatan och Ingmar Bergman. Kolla foton och jämför. Bergman slutade vara sosse. Och ingen vet väl vad Zlatan röstar på. Kan väl vara vad som helst.


Körde ner till Blekinge och vände. Inget gräs att klippa. En del Heja Jimmie, affischer på vägen.

Inte många regndroppar i Blekinge, på Risanäs.



Hem och läste SvD. Superledare av Tove L. Finns det någon enda person som häckar på en ledarredaktion i Stockholm som har sån koll på hela Sverige!?
Och vem blir inte glad för denna helsidesannons. Skall upp till Stockholm på snabbvisit innan denna utställning upphör. Har flera fotoböcker av Linda McCartney.



Tillbaka till Växjö redan vid 11-tiden. Fejar och grejar. Hustrun i Malmö över dagen. Mamma på middag i kväll. Cyklade runt och tittade på stan och en timme på jobbet för att gå igenom papper.

Beslutade mig för att utse Växjös vackraste valstuga. Enkelt, det blev mp.


Vår är i alla fall tvåa. Går man på öppethållande och hur " säljande" valarbetarna är, då toppar vi.


Ulf K har det inte lätt. Bedömer det som att det är nästan lika många aktiva m som kan tänka sig att samarbeta med sd som det är motståndare till detta. Mest motstånd i Stockholm. För mig är det enkelt. Jag tycker att alliansen skall ta stöd av vilket parti som helst för att få bort Löfvén. Däremot anser jag som partiledningen att det är med alliansen man skall förhandla. Och själv har jag alltid pratat med alla och är artig  mot alla. Det skall en fullmäktigeordförande vara. En förskollärare kom till vår valstuga i går. Vi lär våra barn på dagis att inte mobbas, men vad gör ni?? En tanke som är ganska utbredd.
Veckan som kommer? Mer än fullt upp. Ångrar mig så in i bara den att jag för ett halvt år sedan lovade att åka på den stora KOMEK mässan i Malmö och prata om Växjös Agenda 2030. Där går ju nästan en hel dag till " ingen nytta"!?

Bor mer eller mindre i valstugan. Det är mitt rätta element. Vad mer att berätta? Känns lite konstigt att ligga lågt efter så lång tid i politiken och inte göra några politiska utspel. Men å andra sidan, det är faktiskt inte knappt nåt jag skulle göra bättre än det Anna gör. Och hela laget på plankan. Den starkaste startelvan någonsin. Och jag är nöjd som sjua. Esposito var sjua och Beckham. Är inte Ronaldo sjua nu!?

Bo Frank
Växjö 20180819