måndag 23 april 2018

Bilddagbok - veckan som gått

Tisdagen förra veckan deltog jag i det stora präst- och diakonmötet i Växjö stift. Ointressant för media. Det var ju inte Ramadan som började.

Kommunfullmäktige. Blågröna fick sossarna att backa om den lögnaktiga propagandan mot station - och kommunhus.



Anna och Per i reglementsenlig klädsel i slutspelstider.

Åkte tåg till Kastrup bara för att sova. Upp 04.00 för att ta flyget till Rennes via Paris. Årsmöte med Energie Cities. Bra möte men kass mat.


Åkte med Ironmannen Jan Johansson, Cheryl Jones Fur (mp) och vår nye hållbarhetschef Charlotte Brynielsson. Själva årsmötet hölls i ett jättelikt/ombyggt Jacobinkloster/konferenscenter. Så otroligt bygge.


30 grader varmt. Rennes, underbar stad. Men besviken på all mat inte lever upp till franskt rykte. Desserten på galamiddagen bars in 23.30. Då hade vi gått. Fransmän, effektivitet och tider????


Kom hem fredag kväll. Lyckades märkligt nog byta terminal på världens knäppaste flygplats - Charles de Gaulle - på 20 minuter.

Hustrun med gipsad fot efter operation. Kan knappt gå med kryckor.


Titeln på Cheryls föredrag. Indoktrinerar alla in min omgivning med Beatles.


Bild från årsmötet på delar av styrelsen.



Träffade Cheryl igen och en massa mp och moderater på Växjö DFF:s hemmamatch i Växjö. GALEN  HELG. DFF vann. Öster vann. Och LAKERS TVÅ GÅNGER!


När Lakers vann i söndags hade vi Beatlesmiddag/mex middag för två par som betalt 4000 i välgörenhet för att äta hos oss. Jag står med mina Happy Beatles socks och skall hälla upp Kir Royal i glasen.

Glad att sed en kaxig bil utanför vårt hus. Riksdagskandidaten Patric Åkesson, kd.



Söndag kväll. Körde slut på våra gäster och Lakers mosade Skellefteå. JAG LOVAR. Inget lag kommer någonsin att överträffa poängsaldo i grundspel och slutspel. Aldrig!

På plats idag för firande.

Ger lite goda onödiga råd till lagkaptenen.

Fick hjälp att bära upp lilla hustrun som inte kan gå och som har värk.


Och tillsammans med hövdingen.







Anna och jag. Från residensets balkong. Vi fick förmånen att tala på torget till laget och till världens bästa folkslag. Växjöborna!

Dagens coolaste grej. Oliver Bohm som rockstjärna. Bra röst, scennärvaro och det! Alternativ karriär!?

Man pratar väl om Sverige i Europa från alla partier som föredöme i klimatfrågor - men en katastrof med vårt slappa flyktingmottagande, skenade sociala kostnader och brottslighet.

Bra utspel från m idag om betald polisutbildning.
Förlåt Anna Tenje som alltid klaga på mina dåliga bilder, men den bästa bilden jag har på Oliver B.

Trevligt förresten att småprata med lirarna i Lakers ( vad små en del är ) och styrelsen. Tror att de vet vad de gör, inkl Hallam och sportchefen.


Ja, latar mig inte.

I morgon. Till Kalmar hela dagen, ersätter Anna Tenje i min " gamla syssla" som ledamot i juryn för Linnéstipendiet. Mamma på middag hemma. Onsdag, Regionfullmäktige, torsdag Syd-Afrika möte och Pensionärernas dag i konserthuset. Fredag, m- kampanjer och två " avtackningar". Full upp i helgen.

Aktuell skoldebatt. Alltid om nya sociala variabler som skall förklara varför elever inte lär sig nåt i skolan. Aldrig om att det finns skolor som är kass, lata elever och skolledningar som inte orka ställa krav. Ond cirkel.

Kära Växjöbor. Tack för att ni gick man ut huse i kväll. Och firade. Förmodligen blir man bötfälld om ett antal år om man inte skriver " hen " hur huse. Men då bor inte jag i Sverige.

I Iran finns det sedlighetspolis. Och i Sverige har vi genuspoliser. Samma sak fast tvärtom. Eller?


Bo Frank
Växjö 20180423