måndag 5 juni 2017

Kampen om Kungen

Om allt går som det ska kommer Kungen och Drottningen till Växjö i morgon. Vare sig hovet, länsstyrelsen eller kommunen har koll på hur många gånger Kungen besökt Växjö i officiella sammanhang. Jag har haft glädjen att träffa Vår Kung vid tre tillfällen i Växjö tidigare men tror att
Kungen är här för femte gången?


Kalmar och Växjö fick en förfrågan. Anders Flanking koordinerade Lsn och kommunen och det blev Växjö. Behöver inte säga mer än så. För första gången i hela mitt liv är jag lite spänd inför ett framträdande. Och för andra gången i mitt liv har jag skrivit ner vad jag skall säga. Går inte att flumma ut när man har en styv minut på sig. Har i vart fall säkerställt så att Anna Tenje kan överlämna Stentrollets kungakrona.


På eftermiddagen i morgon skall jag och några kommunalråd dela ut svenska flaggor till nya medborgare. Det är dock en sluten ceremoni på Utvandrarnas Hus. Initiativet togs av Suzanne Frank via en motion i fullmäktige för 25 år sedan.


Låg i em på golvet och lyssnade på Giles Martins nyutgåva/nymixade S:t Pepper. På hög volym. Bas och trummor mycket bättre.


Näst intill i extas. Hela nya S:t Pepperboxen kostar 1995:-. Får ge mig själv den som julklapp!


Bo Frank
Växjö 20170605