söndag 5 april 2015

En glädjens dag! Out North, Out East och Out There

Guldvittring, Frölunda utspelade.

Påskmiddag hos oss. Min mamma, hustruns dotter och barnbarn.
I vanlig ordning hittade jag på en saga vid läggdags. Är ganska påhittig - får se om min syster ger ut en barnbok/lärobok med texter som jag levererat in under förra året.
Gårdagens saga handlade om elefant som skulle gå på torget och handla fisk. Själv var jag bara ute en kort sväng och köpte en svart Fjällrävenjacka. Samma modell som funnits i 50 år. Vilken trevlig och serviceminded personal det finns på Out North.

Flaggorna utanför kommunhuset hissades kl 08.00. Jag var där. De hissades inte för Lakers utan för att det är allmän flaggdag. Och lika roligt att Tingsryd är tillbaka.

Läser DI på nätet om Växjö vs Ljungby när det gäller höghastighetståget. Undrar om det kommer i papperstidningen.

Läser med glädje Anna Dahlberg i Expressen. Om snällismen i svensk politik som för oss mot avgrunden.

Ankan som kom i måndags ruvar fortfarande i sitt näste i kvarteret Ansgarius. Förra året, dagen efter de 10 små kläckts, lotsade Tommy Torghandlare dem till sjön. Och bommade början på sammanträdet med byggnadsnämnden.

Skall skriva en del idag. Och i kväll är det strykjärnet som gäller. Är borta drygt en vecka. Först till Seoul och så direkt till Stockholm för bröllop nästa helg. Out East. Och så möte i Stockholm nästa måndag. Min ambition är att vara tillgänglig som vanligt för mejl och samtal.

Årets höjdpunkt i Stockholm blir förhoppnings Out There. Så heter Paul McCartneys pågående konsertserie. En av få hemsidor jag besöker dagligen.



Bo Frank

Växjö 2015404