tisdag 17 mars 2015

Någon dag är man bara inte på 100% kapacitet - för mycket pengar?


Även om man som jag förmodligen har lite bokstavsfökortningar. Lite stel nacke och åt för sent i går kväll.

Sent till jobbet. Var där 07.20.  Har vant mig vid kylan i rummet i kommunhuset och har slutat släpa dit mitt elelement. " Min/Vår" Monica i rummet intill,  alltid påbyltad.
Välkomnade ännu en delegation från Syd-Afrika. Nittioåttonde på 7 år?

Bra moderat minigruppmöte. Som vanligt varje tisdag morgon. Femklövern träffades 09.00 för att att gå igenom au-listan. Anna Tenje har som vanligt mängder av ärenden. Bra möte. SmP nog lite impad av att femklövern klarar att hantera ett utspel från mp. Att följa detta med sex timmars arbetsdag I Gbg.  Min styrka är att respektera propåer från andra partier i vår allians. Först då kan man få respekt för det man själv vill. Sedan har jag andra betydligt sämre sidor. Och de är väl kända. Inget att skryta om.
Arbetsutskott. Bra föredragningar. Effektivt. Inte som i andra kommuner, horder av tjänstemän som sitter av möten de inte behövs på. En del bra beslut. Medborgarförslag om alkoholfri representation som jag trodde skulle bli större massmedialt. Men anledningen till att det inte blev så var väl att alla partier i au var överens. Om att hålla fast vid linjen om representation med måttlighet. Lagom är inget dumt ord. Ogillade starkt lagombegreppet när jag var yngre. Idag kan det appliceras på det mesta.

Gick till lunch.  Såg nytt gym på Klostergatan. Osunt ställe? Biffiga figurer som avskräcker i reklamfoton i skyltfönstret och fler pillerburkar i affären än träningsredskap?

Lunch med m. Maten sisådär.

M-gruppmöte inför fullmäktige. Gruppmöte med femklövern. Så fullmäktige. Satt halva tiden utanför lokalen eftersom det är så många som vill träffa mig. Fick en liten fin målning idag av en dam. Blå skruvar,  hette den.
Fullmäktige. Nils Posse tillbaka. På nästa au väljer vi honom till ordf i ett vattenvårdsförbund. KF gick som planerat. Det enda parti som sticker ut är v. Bara gnälliga äldre personer som borde låtit yngre krafter komma fram. Just därför finns jag inte med i ledningen för m i Växjö efter nästa val. Man skall ha vett att gå i tid. Det kan lätt bli patetiskt annars.

Bra idag på KF!? Åsa KB. Per S. Nils Fransson, stilpoäng. Bortgjorda . V! Oliver som vanligt bra, men ett parti måste vara många personer!

Har få kanaler. Och biljetter. Skall äta lite bläckfiskringar/dricka Chablis med lilla frun. Lakers på text-TV. Gillar inte att Lakers spelare har 10 ggr mer än skådisarna på Regionteatern. Den jäkla marknaden. Å andra sidan acceptetar jag att Paul McCartney drar in miljarder. Tyder på gott omdöme hos alla vi som förser honom med pengar! Fick ni ihop det? Jag tror jag fick det.

Ser program på TV om ungdomar som inte får jobb! Inte konstigt. Piercingar och taturingar i hela ansiktet.  Drog ifrån en affär i Växjö under detta år när jag tyckte en anställd såg för jäklig ut. Hur många personer säger nej till jobb genom att se för avvikande ut!? Fler och fler!






Växjö 20150317
Bo Frank