lördag 8 november 2014

Totalt ensam!


Var i kommunhuset idag på morgonen mellan 7 och 8! Hade den del att fixa. Det var bara Monica Sandberg och jag som kvar igår vid 17.00, fredag. Hur får folk ihop sina timmar? Det verkar som om vissa delar av Sveriger har fyra och en halv dag!

Ner till Blekinge med lilla hustrun. Stilla regn. Lite i tankar. Plågas att en vän är sjuk. Körde igenon Tingsryd i 100 km/t. Fattade det när vi kört igenom samhället.

Till det gamla huset. 9 grader inomhus. Satte på värmen, la in brasa och åkte till Maxi. Och bolaget. Vill man inte lägga ut för mycket för att bli lycklig av Champagne, kan man köpa en flaska Stoneleigh, från Nya Zeeland. För halva priset. Passar till stekt sei. Eller till det mesta!

Gick en mil i höstrusket. Har läst DN, SvD, DI, SmP, Focus och BLT. Vill gå med i en folkrörelse för att behålla papperstidningarna. Betalar t o m för att prenumerera på Växjöbladet. Skall dock sluta med det. Inte skall makthavare (s) vara krönikörer. Det blir ju lite Nordkorea över det hela!

Huset är tyst. Inte en bil på vägen på hela dagen. O andra sidan är vi det näst sista huset på denna återvändsgata vid havet.

Läste i SmP att Gone Girl går på bio i Växjö. Har just läst ut boken. Bra bok. Filmen brukar aldrig vara lika bra!

Har ätit fisken. Druckit vinet. Nu snart Limocello och det enda programmet vi ser på TV. Downton Abbey. Det mesta är annars vulgär smörja med sexskämt, svordomar och annat. Kommer att sluta betala TV-avgift i civil olydnad 2018 då jag inte är ledande inom m.


Mår som alltid illa när någon som står en nära är dålig.

Och har sju jäkligt tuffa veckor framför mig, 60-timmarsveckor! Minst! Lider också över att jag inte hinner/kan gå och springa! Och nacken sisådär. Men älskar min lilla mexikanska solstråle. Och mitt jobb. Hustrun lider dock över det politiska vanstyret i Mexico. Mer än 50% av alla borgmästare kontrolleras av någon drogkartell! Och vad tror alla släktingarna om borgmästaren i Växjö?

På utrikeska är jag Mayor och fullmäktiges ordförande är Lord Mayor!

I morgon hem och lunch för våra kinesflickor och så har vi middag med min mor. Och besök på min fars grav på fars dag. Jävla tungt. Och pappars saker finns lite här och där i vårt gamla släkthus i Blekinge! Huset är till sorg och glädje. Får se vad som tar överhanden! Det avgör husets öde!

Lite överseende med den nya regeringen. Trevligt att se att ministrarna än så länge får tänka själva. Det livar upp!

Trevlig helg! Till er alla som följer denna dagbok!

Köp Gone Girl och köp Stoneleigh. Chardonnay. Fast alla andra Stoneleigh är bra också!

Och kom gärna till Palladium på torsdag!

Blekinge 20141108

Bo Frank