söndag 14 september 2014

Står i valloklal nästa hela dagen!

Det kommer att finnas många glädjeämnen att summera från denna valrörelsen. Aldrig har så många partier gjort så mycket. C kommer att gör ett välförtjänt bra lokalt val. Speciellt i Araby. Röster som tillfaller alliansen. Alliansen har aldrig varit mer samkörd. Kommer att bedöma mig själv med hårdast möjliga måttstock!  Och som vanligt är det kanske mest intressanta att se om vi fortsätter vara en av få m-kommuner som gör bättre valresultat lokalt än till riksdagen. Direkt avgörande för min egen del.

Det finns händelser som jag inte uppskattar i den vallokalen där jag stått/står nästan hela dagen. Men sådant skall man inte ta i stridens hetta. Men jag sner att det oetiskt att folk som inte skall rösta gör "sällskap" med de som skall rösta! Speciellt om man följer olika personer vid fler tillfällen!

Nu skiner solen.


Bo Frank
Växjö 20140914