lördag 13 september 2014

R vs L

Reinfeldt överlägsen Löfvén. Utan att vara stöddig! Dock ingen hemlighet att jag och vår partiledare har olika uppfattmningar om omfattningen av svensk flyktingpolitik. Jag respektetar min partiledarens uppfattning. Human hållning. Men man måste också ta hänsyn till den omavandlingshastighet som människor faktiskt accepterar. Jag gör som vår partiledare sa i början av sin karriär. Jag lyssnar in vad människor har att säga!

Det är vi i kommunerna som dagligen har att hanterar glädjeämnen och bekymmer. Hur mycket får en bostad kosta för en familj på 10 personer? Hur hanterar vi sociala kostnader? Allt i Sverige äger rum i en kommun, inte i Sverige som land! Det är  det lättare att sitta i en regering än att sköta en kommun! Dock! Statsministerns uppdrag är 1000 gånger tuffare än en KSO. Och jag vet ingen som skulle klara Fredriks uppdrag bättre. Knappt inte ens min favorit Anders Borg! Löfvén är inte dålig p g a sin bakgrund. Han är inte bra därför att han  inte är bra!

Alla som följt mig under decennier vet att jag ärligt gillat Mona Sahlin som en av de bästa ledarna vi haft i det offentliga Sverige. MS hade varit värd att bli statsminister. Inte Stefan L!

Bo Frank
Växjö 20140913