lördag 27 september 2014

Ny biskop i Växjö

Promenad ensam runt två sjöar. Handlade ljung på torget och en hel krabba till mig själv. Hustrun har förlupit hemmet. Förberedande biskopsval hela dagen. Förvånad över att så få pläderar för en kandidat. Samma rädsla som  hos moderaterna på att statsa på fel kandidat? Avslöjar inte hur jag röstat av hänsyn till mannen i fråga för att inte min röst skall bli en black om foten. Så jäkla synd att det inte fanns en kvinna som var riktigt valbar. Och ingen kvinna gick heller till "slutspel".

Så möte med jornalister.

Har kommit hem. Vilsen. Var tvungen att skriva av mig om min far. Det gnager i mig när jag försökert slappna av. Det har jag nog inte gjort på riktigt sedan 2005. Slappnat av.

Nu skall jag öppna krabban. Och det vita från Nya Zeeland. Favortivinlandet. Sova tidigt om det går. I morgon söndag. Sammanträde med m.

På måndag nya möten med alliansen. Inget är klart förrän allt är klart.

Växjö 20140927

Bo Frank